مشاهده لحظه به لحظه وضعیت جهانی امنیت اطلاعات

با آغاز همکاری‌های مشترک گوگل و گروه نرم‌افزاری پاندا در یک طرح بزرگ امنیتی، از این پس کاربران خانگی اینترنت و مدیران شبکه می‌توانند وضعیت و شدت انتشار آلودگی در رایانه‌ها و شبکه‌های محلی را در هر نقطه از جهان، مشاهده و ارزیابی کنند.

در پروژه جهانی Infectedornot، که با هدف ارزیابی و ارتقای شرایط امنیتی رایانه‌ها و شبکه‌های سرتاسر جهان،‌آغاز شده است، کلیه کاربران اینترنت، علاوه بر کشف و پاکسازی رایگان کدهای مخرب در سیستم‌های خود، نقش فعالی را نیز در ارتقای جامع و یکپارچه امنیت اطلاعات در سطح جهانی، ایفا می‌کنند.

بنا بر اعلام گروه نرم‌افزاری پاندا، مجری این پروژه، سرعت، قدرت و به‌روزرسانی برنامه‌های امنیتی و امکانات ارائه شده در این طرح، عوامل تعیین کننده‌ای برای ردیابی، کشف، خنثی سازی و در نتیجه جلوگیری از انتشار ویروس‌ها و کدهای مخرب بسیار سریع و خطرناک، محسوب می‌شود.

گوگل که با ارائه سرویس زمین خود در این پروژه با پاندا همکاری کرده، وضعیت جغرافیایی، پراکندگی، شدت، قدرت و سرعت انتشار آلودگی‌ها و حملات مخرب رایانه‌ای در نقاط مختلف جهان را به سرعت برای کلیه کاربران متصل به اینترنت، قابل مشاهده و ارزیابی می‌سازد و با توجه به، به‌روز رسانی این برنامه در هر پنج تا پانزده دقیقه، اقدامات حفاظتی پیشگیرانه و حتی دفع خودکار حملات رایانه‌ای توسط برنامه‌های امنیتی، به شکل مؤثرتر و سریع‌تر، انجام خواهد شد. به بیان دیگر، در این حالت سرعت اقدام حفاظتی، به مراتب بیشتر از سرعت انتشار، نفوذ و تخریب بدافزارها خواهد بود.

بر اساس اعلام مسئولان پاندا، پروژه بزرگ Infectedornot، در آینده‌ای نزدیک دارای اطلاعات تفصیلی و اختصاصی درباره شرایط امنیتی کشورها و شهرهای مختلف جهان نیز خواهد بود و با به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کلیه کاربران خانگی و مدیران شبکه، موجب ارتقای محسوس و قابل توجه امنیتی اطلاعات در سرتاسر جهان خواهد گردید.

 
     
  

نظرات 1 + ارسال نظر
دکتر اکبریان دوشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:25 ق.ظ http://www.hcmir.blogfa.com

از وبلاگ مفید و زیبایتان تشکر می کنم. همیشه پایدار باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد