مسابقه تعریف مهندسی صنایع

مهندسان صنایع بر فراز برج میلاد

 

 

 

 

مسابقه تعریف مهندسی صنایع

 

مهندسی صنایع چیست؟

 

 

سئوال : به نظر شما بهترین تعریف درباره مهندسی صنایع که توانایی های مختلف این رشته را درمعرفی نماید، چیست؟

 

هدف از این مسابقه تعریف رشته مهندسی صنایع و فعالیت مهندسان صنایع به منظور آشنایی سایر افراد، از توانایی های موجود در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته می باشد.

این مسابقه محدودیتی ندارد و تمامی دانش آموختگان و دانشجویان صنایع از هر یک از دانشگاههای سراسر کشور امکان شرکت در آن را دارند.

 

قابل ذکر است که تمامی تعاریف ارسال شده برای این وبلاگ به صورت کامل در وب سایت گروه مشاوره مباشرفر  به نام فرد ارسال کننده ثبت خواهد شد و سرانجام در یکی از نشریات معتبر داخلی چاپ خواهد شد. برای پنج تعریف برتر  ارسال شده که توسط بازدید کنندگان انتخاب شده اند، امکان بازدید رایگان از برج میلاد به همراه ارائه چندین جلد کتاب نفیس فراهم می گردد.

 

خواهشمند است تعاریف خود را به صورت زیر در وبلاگ مهندسان و دانشجویان مهندسی صنایع دانشگاه آزاد تهران شمال ثبت فرمایید.

 

نام و نام خانوادگی: ...

تعریف مهندسی صنایع: ...

تحصیلات: .... ( مهندس صنایع/ پست سازمانی، دانشجوی صنایع/ دانشگاه)

 

با تشکر

E-VOTING

انتخاب‌های واقعی در دنیای مجازی
● تاریخچه نظرسنجی الکترونیکی
باگسترش و توسعه شبکه جهانی اینترنت، گمانه‌زنی و نظرسنجی‌های اینترنتی نیز رفته رفته جای خود را در میان روش‌های سنتی نظرسنجی باز کرد؛ تا جاییکه امروزه ده‌ها هزار سایت اینترنتی موضوعات مختلفی را مورد نظرسنجی از بازدیدکنندگان و مراجعه‌کنندگان خود قرار می‌دهند. در این میان سایت اطلاع‌رسانی، CNN را می‌توان جزو نخستین مراکزی دانست که به صورت گسترده نظرسنجی اینترنتی را از بازدیدکنندگان خود انجام داد. سابقه استفاده از نظرسنجی الکترونیکی به دهه ۱۹۶۰ میلادی باز می‌گردد که در دانشگاه‌ها به کمک ماشین‌های پانچ انجام می‌شد. یکی از رایج‌ترین کاربردهای نظرسنجی الکترونیکی را می‌توان در برگزاری انتخابات مشاهده کرد. در سال ۲۰۰۵، کشور هند با استفاده از کیوسک‌های نظرسنجی اینترنتی توانست قریب به ۵۰۰۰ تن در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کند. میزان استفاده از روش‌های نظرسنجی الکترونیکی به سرعت رو به گسترش است. به ویژه در کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای در حال توسعه؛ تا جاییکه برخی از کشورهای اروپایی و امریکایی انتخابات خود را به صورت الکترونیکی (اینترنتی) برگزار می‌کنند.
امروزه مشهورترین نظرسنجی‌های الکترونیکی توسط سایت‌های CNN و BBC به‌صورت پرسش‌های روزانه از مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انجام می‌شود. نظرسنجی الکترونیکی در بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌های ایرانی نیز مشاهده می‌شود.

ادامه مطلب ...

تولید اطلاعات و سرعت در ارتباطات با فناوری اطلاعات و ارتباطات

در پنجاه سال گذشته کامپیوتر و ارتباطات، تغییرات عمده ای را در عرصه های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است..
دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حال تغییراست و ما امروزه شاهد همگرایی آنان بیش از گذشته با یکدیگر هستیم به گونه‌ای که داده‌ها و اطلاعات بسرعت و در زمانی غیرقابل تصور به دورترین نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده کنندگان قرار می‌گیرد.
ICT یافناوری‌‌اطلاعات‌وارتباطات( Information & Communication Technology در تمامی عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی جهان امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی است. جامعه ای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش، دارای نقشی محوری و تعیین کننده است. گستره کاربرد و تاثیرات آن در ابعاد مختلف زندگی امروزی و آینده جوامع بشری به یکی از مهمترین مباحث روز جهان تبدیل شده و توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خودجلب کرده است.
در تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توان گفت؛ فناوری عبارت است از گردآوری، سازماندهی، ذخیره و نشر اطلاعات اعم از صوت، تصویر، متن یا عدد که با استفاده از ابزار رایانه‌ای و مخابرات صورت پذیرد.

ادامه مطلب ...

فرهنگ اصطلاحات فناوری اطلاعات فرمان و کنترل

فرهنگ اصطلاحات فناوری اطلاعات فرمان و کنترل (C2 (Command & Control :بهره گیری از اختیارات و دستورها توسط فرمانده ارشد، در جهت هدایت نیروهای تعیین شده و تحت امر وی، به منظور انجام ماموریت ابلاغ شده. فعالیت های فرمان و کنترل با ایجاد هماهنگی بین کارکنان، تجهیزات، ارتباطات، تاسیسات و فرآیندها توسط فرماندهی که مسئولیت طرح ریزی، رهبری، هماهنگی و کنترل نیروها و عملیات ها را به عهده دارد، انجام می پذیرد.
مبحث C4I:
فرمان و کنترل (C2 (Command & Control
بهره گیری از اختیارات و دستورها توسط فرمانده ارشد، در جهت هدایت نیروهای تعیین شده و تحت امر وی، به منظور انجام ماموریت ابلاغ شده. فعالیت های فرمان و کنترل با ایجاد هماهنگی بین کارکنان، تجهیزات، ارتباطات، تاسیسات و فرآیندها توسط فرماندهی که مسئولیت طرح ریزی، رهبری، هماهنگی و کنترل نیروها و عملیات ها را به عهده دارد، انجام می پذیرد.

ادامه مطلب ...