5 شغل که پیدا کردن گزینه مناسب برای آنها بسیار دشوار است

هرچند هنوز هم اقتصاد در حال مواجه شدن با چالش‌های بسیاری است، صنایع نو و تکنولوژیک وضعیت بسیار بهتری دارند. شرکت‌هایی نظیر لینکه این(LinkedIn)، پاندورا (Pandora)، گروپان (Groupon)، زینگا (Zynga) و کاربونیت (Carbonite)، به فروش سهام خود به عموم روی آورده‌اند. همچنین شاهد بودجه‌های کلان شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک، توییتر و دراپ باکس هستیم. تمایل برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های این‌چنینی بسیار زیاد بوده است و هر روز برنامه‌های تکنولوژیکی بیشتری معرفی می‌شوند.

سال گذشته سال بسیار شلوغی برای استخدام در شرکت‌های این‌چنینی بود و به نظر نمی‌رسد، این روند در سال 2012 تمایلی به کاهش داشته باشد. نظرهای متعددی در این باره وجود دارد. برخی معتقدند این یک حباب تکنولوژیک است و برخی دیگر بر این باورند که این صنعت همچنان فعالانه به فعالیت ادامه خواهد داد و همچنان می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد. من فردی خوشبین هستم و معتقدم نرخ سرمایه‌گذاری ثابت خواهد ماند. بله، البته برخی شرکت‌ها شکست خواهند خورد، اما دیگر شرکت‌ها با همین نرخ توسعه خواهند یافت و به فعالیت ادامه می‌دهند.


انتخاب و استخدام بهترین‌ها یکی از حیاتی‌ترین اقدامات برای ایجاد یک شرکت موفق است. شما نیاز خواهید داشت برای رویارویی با شرکت‌های بزرگ و پولدار و دیگر شرکت‌های نوپا که ایده‌های جدیدی در سر دارند، آماده شوید.

امروزه مهم‌ترین حوزه‌های رقابتی در زمینه استعداد، کدام هستند. در این مقاله به این حوزه‌ها نگاهی می‌اندازیم:


مهندسان نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان شبکه

تقریبا در تمامی بازارها تقاضا برای مهندسان برتر بسیار بیشتر از عرضه بوده است و این وضعیت در سان‌فرانسیسکو، نیویورک و بوستون حادتر بوده است. این یک نکته بسیار بسیار اساسی است که تقریبا هر شرکتی صرفنظر از انباشت تکنولوژیکی که مهندسانش بر روی آن کار می‌کنند، با آن مواجه است.


طراحی خلاقانه و تجربه مصرف‌کننده

پس از مهندسان، بزرگ‌ترین چالش پیش روی شرکت‌ها یافتن طراحان خلاق و استعدادهای موجود در زمینه تجربه مصرف‌کنندگان است. از آنجایی که هر شرکتی به دنبال ایجاد تجربه بسیار قانع‌کننده‌ای برای مشتریان خود جهت وفاداری آنها به محصول شرکت است، یافتن افرادی که دارای تجربه این چنینی هستند، (به ویژه تجربه با تلفن‌های همراه و تبلت‌ها) و مسیر موفقیت را می‌دانند، دشوار است.


مدیریت محصول

برای یک شرکت در مراحل اولیه همواره استخدام فردی با تجربه مناسب و مرتبط با صنعتی که شرکت در آن فعالیت می‌کند، موثر است. این نکته در زمینه مدیریت محصول با اهمیت‌تر است، چراکه فردی که این مسوولیت را برعهده دارد، با مشتریان تعامل خواهد داشت و استراتژی محصول و موارد استفاده را معین می‌کند. با این وجود، آماده باشید؛ چراکه یافتن افرادی با تجربه در حوزه صنایع در حال گسترش از قبیل شبکه مصرف‌کنندگان، تجارت الکترونیکی، تلفن همراه و نرم‌افزارهای خدماتی دشوار خواهد بود.


بازاریابی

آنچه در اینجا درباره آن صحبت می‌کنیم، ارتباطات بازاریابی قدیمی که در مدارس سنتی تدریس می‌شود، نیست. شرکت‌ها به دنبال بازاریابان متخصصی هستند که می‌دانند چگونه مرزهای بازاریابی را از طریق شبکه، شبکه‌های اجتماعی و کشف محتوا جابه‌جا کنند. دیگر تنها نوشتن یک مطلب برای چاپ موفقیت به شمار نمی‌آید و همه به دنبال متخصصان بازاریابی زیرکی هستند که می‌دانند جریان کنونی شبکه چگونه عمل می‌کند و چگونه باید از آن بهره ببرند. 


متخصص تجزیه و تحلیل

از آنجا که دسترسی به اطلاعات بیشتر و بیشتر می‌شود، شرکت‌های زیرک بیشتر و بیشتر به اتخاذ تصمیمات استاندارد روی می‌آورند. علم تجزیه و تحلیل به یکی از محورهای اصلی فعالیت شرکت‌ها بدل شده است. شرکت‌هایی که در آنها همه چیز (شبکه، بازاریابی، فروش، عملیات) سنجیده می‌شود و هر تصمیمی به دنبال حجم وسیعی از اطلاعات اتخاذ می‌شود. از این رو شاهد حجم وسیعی از تقاضا برای متخصصان تجزیه و تحلیل اطلاعات تجاری هستیم که تقریبا مشابه مشاوران داخلی عمل می‌کنند. آنها کمک می‌کنند تا مشخص شود که چه مواردی باید سنجیده شوند و سپس ظرفیت‌های جدیدی را برای شرکت فراهم می‌کنند.


مترجم: محمدحسین رفعت‌نژاد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد