کتاب پدر پولدار، پدر بی پول



نام کتاب: پدر پولدار، پدربی پول

نویسنده: رابرت کیوساکی، شارو لچر

مترجم: مامک بهادرزاده

انتشارات پیک آوین

این کتاب در یازده فصل به چاپ رسیده است . من خودم این کتاب رو خوندم و خیلی لذت بردم . چرا که دید تازه ای د رمورد سرمایه گذاری به انسان می دهد. این کتاب برای کسانی مفید است که کار می کنند تا پول دراورند ولی نمی دانند با پول خود چه کنند!! این کتاب بسیاری از روش هایی که از بچگی به ما آموخته می شه در مورد پس انداز و نحوه خرج کردن پول رو به چالش میکشه.... خوندن این کتاب در زمانی بود که من خودم با چگونه خرج کردن و سرمایه گذاری مشکل داشتم....میرفتیم سرکار بعد نمی دونستیم چه جوری حقوقی که میگرفتیم رو درست خرج کنیم!!! من از خوندن این کتاب درس های جدیدی یاد گرفتم و مطمئن هستم به کارم میاد.... به شما هم خوندن این کتاب رو توصیه می کنم .


در این کتاب می خوانید:

ما دوران گذشته را پشت سر گذاشته ایم و به زمانه ای رسیده ایم که علم و ثروت در یک راستا قرار گرفته اند. علم و ثروت بحث امروز است نویسندگان کتاب به این نکته اشاره دارند که “ تا ٣٠٠ پیش، زمین منبع ثروت بود . زمین داران ثروتمند به حساب می آمدند، پس از آن دوران صنعتی فرارسید و صاحبان صنایع به ثروت رسیدند . امروز دوران دانش و اطلاعات است . کسانی که به اطلاعات تازه و روز دسترسی داشته باشند ثروتمندند .” نویسندگان کتاب، روش های آموزشی مدارس را برای عصر حاضر مناسب و کافی نمی دانند و معتقدند که مدرسه ها کارمندپرورند و نه کارآفرین پرور.”


آموزش هایی که برای عصر سازمان های بزرگ و بوروکراتیک مناسب بود، دیگر جوابگوی نیازهای سازمان های پیچیده، شبکه ای و مبتنی بر دانش امروز نیست . درواقع فرزندان ما را برای دنیایی تربیت می کنند که دیگر وجود ندارد . نویسندگان به جوانان امروز توصیه می کنند که کارآفرین باشند . برای کارآفرینی باید سخت کوش، خوش بین و ریسک پذیر بود و باید هوشمندی مالی داشت.


هوشمندی مالی نیز از چهار عامل:

آشنایی با حسابداری،

روش های سرمایه گذاری،

بازاریابی،

آگاهی از قوانین، حاصل می شود.


و بالاخره پیام اصلی کتاب این است: “برای پول کار نکنید، بگذارید پول برایتان کار کند.”

 

کتاب پدر پولدار پدی بی پول پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز است.


" کتاب پدر پولدار، پدی بی پول نقطه شروعی است برای همه کسانی که مایلند بر آینده مالی  خود کنترل قاطعی داشته باشند و هدایت آن را در دست گیرند" مجله USA Today

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ق.ظ

ازت متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد