طرح بیمارستان الکترونیکی اجرا شد

دبیر دومین سمپوزیوم' بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین' گفت: طرح بیمارستان الکترونیکی در همه بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیش از 500 بیمارستان سراسر کشور اجرا شد.
'
ماشاء الله ترابی' روز سه شنبه در حاشیه دومین سمپوزیوم' بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین' در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اجرای طرح بیمارستان الکترونیک از سال گذشته آغاز شد و امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت و مسوولان ذیربط، طرح بیمارستان الکترونیک کمتر از سه سال آینده در همه بیمارستان های کشور اجرا شود.


وی به برخورداری بیمارستان های یاد شده از شبکه کامپیوتر و نرم افزار در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح همه خدمات مراقبتی پزشکی مانند خدمات مشاوره از طریق نظام های مجازی در بیمارستان ها ارایه می شود.

دبیر دومین سمپوزیوم' بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین' خاطرنشان کرد همچنین در نظر است برای نخستین بار نرم افزار 'هوش مراقبت' را که به شکل کاربردی در بیمارستان رسول اکرم (ص) اجرا شده است را در این سمپوزیوم معرفی کنیم.


وی افزود: این نرم افزار کمک می کند تا سطوح مختلف ارایه کنندگان خدمت اعم از پزشکان و پرستاران بتوانند خدمات خود رابا توجه به اطلاعات تولیدی، جامع تر ارایه دهند و امیدواریم این نرم افزار بزودی در همه بیمارستان های کشور به کار گرفته شود.


دبیر دومین سمپوزیوم' بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین' هدف از برگزاری این همایش را ارایه آخرین یافته های پژوهشی و آشنایی با کاربرد و توسعه فناوری اطلاعات در عرصه پزشکی ذکر کرد.
ترابی گفت: نرم افزار مدیریت مصرف انرژی و نگهداری دستگاه های پزشکی که به تازگی در جهان طراحی شده است در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.


وی یادآور شد در این همایش 48 مقاله بصورت شفاهی و 20 مقاله بصورت پوستر ارایه شده است.
مراسم افتتاحیه دومین سمپوزیوم یک روزه ' بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین'با شعار 'تحول الکترونیکی در علوم پزشکی' با حضور استادان داخلی و بین المللی مانند دانشمندان هند، آلمان و آمریکا در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.


منبع: آی تی آنالیز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد