نو آوری در مدیریت استراتژیک منابع انسانی


مقدمه:
در عصر تغییرات سریع,نقش دولت,شهروندان و گروههای سازمانی سریعا درحال تغییراست وبویژه سازمانهای عمومی و خصوصی و سیستمهای مدیریت یا به اختیار,یا به بدلیل فشار در حال تغییرند.همپای تحولات دولتی,شهروندان هم از یک نقش پذیرنده صرف به نقش چالشجو و مشارکتی,نقش فعالتری را در مدیریت بازی میکنند.چالشهایی که مدیریت ودولت ملل در حال توسعه با آن مواجه هستند , بسیارخطیرترازچالشهای ملل صنعتی هستند.برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک,مرکز ثقل اجرا و تحقق اهداف توسعه ای دراین ملل است.درایران کلید طراحی واجرای برنامه های توسعه ومدیریت مطلوب,توسعه ومدیریت منابع انسانی استراتژیک است. برای مواجه شدن با چالشهای جهانی سازی,مدیران باید مدیران اثربخش وبا کیفیتی بالا باشند.
ادامه مطلب ...

موتور جستجوگر ملی؛ "یا حق" به جای "یاهو"


در فاز پژوهشی طرح موتور جستجوگر ملی از توان بخش خصوصی در کشور استفاده خواهد شد و پیشنهاد برخی دانشگاهها نیز در این زمینه دریافت شده که در مرحله تعیین برنده قرار دارد. در پیاده سازی آن نیز از توان پیمانکاران داخلی کمک گرفته می شود.

مدیرکل تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات ایران از آغاز فاز مطالعاتی پروژه موتور جستجوگر ملی خبر داد و ضمن تشریح جزئیات آن گفت: طبق اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نظر می رسد این موتور جستجوگر با نام "یا حق " فعالیت خود را آغاز کند.

هادی ملک پرست در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات موتور جستجوگر ملی با تاکید بر اینکه این پروژه جهت فراهم کردن نیازهای داخل کشور کاربران ایرانی تعریف شده است گفت: موتورهای جستجوی بین الملل گوگل و یاهو در استفاده از نیاز داخلی و خارجی کاربران کاربرد دارد اما موتور جستجوگر ملی صرفا در مورد کاربران ایرانی داخل کشور و فقط برای ارائه خدمات دستگاههای دولتی و اجرایی به کار می رود.

ادامه مطلب ...

حیات دیجیتالی


تا به حال چیزی در مورد آویدیان‌ها شنیده‌اید؟ اصلا فکر می‌کنید موجودی که از زمان تغذیه می‌کند، به سرعت تکثیر می‌شود، از انتخاب طبیعی تبعیت می‌کند، قابلیت تکامل و بهبود حافظه‌اش را دارد و حتی‌ می‌تواند به گذشته پیش از تکاملش بازگردد، باید چطور موجودی باشد؟

یک قهرمان تازه سری کتاب‌های علمی‌تخیلی که نویسنده‌اش ارادت خاصی به داروین داشته یا یک جانور فضایی کوچک که از کره‌ای بسیار‌شبیه به زمین و قوانین آن آمده است؟ هیچکدام!

به گزارش آی تی آپدیت به نقل از خبرآنلاین، آویدیان‌ها تنها اشکال دیجیتالی از حیات هستند که در یک پلت‌فرم نرم‌افزاری به نام آویده زندگی می‌کنند. ژنوم آنها هم مانند بسیاری از میکرورگانیسم‌ها خطی است با این تفاوت که از چندین خط کد تشکیل شده است. آنها مانند موجودات زنده بر سر به دست آوردن منابع با یکدیگر رقابت می‌کنند، تکثیر می‌شوند، جهش پیدا می‌کنند و کامل‌تر می‌شوند. آویدیان‌ها یا اشکال دیجیتالی شبیه به آنها در نهایت می‌توانند به گونه‌هایی از حیات هوشمند مصنوعی تبدیل شوند.

بیش از نیم‌قرن است که انسان روی حیات مصنوعی کار می‌کند اما هنوز به تعریف دقیقی برای حیات، هوشیاری و هوشمندی نرسیده است. در نتیجه تمامی تلاش‌های این سال‌ها و فرایند ایجاد هوش مصنوعی از بالا‌به‌پایین بی‌نتیجه مانده‌اند. همین باعث شده دانشمندان به فکر تغییر روند کار بیفتند و این‌بار با استفاده از توان بالقوه تکامل فرایند را از آغاز شکل بدهند.

ادامه مطلب ...