X
تبلیغات
رایتل
پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1387

آموزش مدیریت استراتژیک- قسمت ۴

نگرش در بنگاه ها در زمینه ی IT :

1-      نگرش این که IT وسیله ایست برای کاهش تعداد کارکنان

2-      به کارگیریIT  د رمشاغل نامناسب

3-      IT جهت سهولت زندگی داخلی سازمان نه ارتقا و سرویس دهی به مشتریان

4-      نگاه به IT مثل یکی از وظایف و تکالیف و نه یک منبع داخلی

IT یک رویکرد تحول ساز است و نه خودکارکردن فرآیندهای موجود.

راه کارهای فناوری اطلاعات د رجهت محوریت دادن به مشتری

تبدیل فناوری اطلاعات از یک توان گیر به یک توان بخش مستلزم این است که سازمان ها تمامی بهره هایی را که می توانند در زمینه ی کا رخودشان از این فناوری ببرند به روشی برای خود تعریف کنند. بدیهی است که IT تنها یکی از ابزارها ی کلیدی است که جهت علاقه مندی به نزدیک تر شدن به مشتریان باید مرود نظر قرار گیرد. بسیاری از سازمان ها هم اکنون موفق شده اند از   IT جهت به کارگیری راهکارهای افسانه ای و خلق فرصت های تازه استفاده کنند.

1-      پاسخ گو بودن(Responsiveness)

2-      انعطاف پذیری(Flexibility)

3-      ارتقا شیوه اجرایی

4-      کارکردن با مشتری

5-      نزدیک کردن انسان ها به یکدیگر

متغییرهای محیطی موثر در سازمان

مدیران برای تجزیه و تحلیل کارآمد و موثر محیط سازمان باید از ساختار محیط سازمانی آگاهی داشته باشند. محیط سازمان معمولا در سه سطح متفاوت دسته بندی می شود: 1- محیط عمومی 2- محیط عملیاتی 3- محیط درونی.

پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1387

برگشتم...

با سلام خدمت تمامی دوستان

بعد از این که از سفر سرشار از زیبایی خانه خدا برگشتم و با آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان وبلاگ را با رویکردی جدید و نو و برنامه های تازه به روز می کنم.