امنیت مرورگر فایرفاکس در تجارت الکترونیکی

اینترنت را تنها نباید محلی برای تفریح بدانیم. البته شکی نیست که موسیقی، ویدئو، بازی‌ها و دیگر فایل‌ها را از اینترنت دانلود می‌کنیم. وب سایت‌هایی در اینترنت وجود دارند که ربطی به تفریح و سرگرمی ندارند اما امروزه، تعداد قابل توجهی از وبگردها در اینترنت به دنبال تراکنش‌های تجارت اینترنتی هستند.

کالاهای زیادی در اینترنت خریداری شده و یا به فروش می‌رسند و بسیاری از تراکنش‌ها در اینترنت به صورت آنلاین انجام می‌گیرند. نیاز به گفتن نیست که نرم‌افزار مرورگر وب مانند مدخل و پلی میان فروشنده و خریدار عمل می‌کند. در بسیاری از وب سایت‌ها امکان تعامل میان این دو برای رسیدن به تفاهم در معامله وجود دارد. این دو از مرورگر وب برای ورود به این وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. ‌

بنابراین، تامین نیازها و خواسته‌های این دو برای مرورگرهای وب لازم و ضروری است. به طور خلاصه، تسهیل تراکنش‌های تجارت اینترنتی برعهده آنها است. مهمترین نیاز خریدار و فروشنده که باعث ایجاد نگرانی در تجارت اینترنتی می‌شود، امنیت است.

در تجارت سنتی، خریدار و فروشنده به طور شخصی و خصوصی با هم در تعامل بودند اما در تجارت اینترنتی خریدار و فروشنده به صورت مستقیم در تماس نیستند. دریافت کالا به صورت مستقیم نبوده و قیمت اجناس به صورت الکترونیک پرداخت می‌شود.

کارت‌های اعتباری و دبیت و دیگر روش‌های پرداخت برای انجام پرداخت در اینترنت به کار می روند. از آنجایی که پای پول در میان است، خریدار هم به مانند فروشنده مایل به امن بودن تراکنش است.

آخرین چیزی که وبگرد یک سایت تجارت اینترنتی می‌خواهد، فاش شدن شماره و کارت اعتباری و شماره امنیت اجتماعی در مرورگر وب است. بنابراین، برای فردی که می‌خواهد تراکنش آنلاین انجام دهد، می باید مرورگری امن را مورد استفاده قرار دهد. فایرفاکس به تمام نگرانی‌های کاربر توجه کرده و تمام آنها را رفع می‌کند و اغراق نیست اگر بگوییم فایرفاکس بهترین مرورگر برای تراکنش‌های تجارت اینترنتی است.

از آنجایی که فایرفاکس مستقل از هرگونه نرم افزار دیگری است، هکرها به راحتی نمی‌توانند آن را مورد حمله قرار دهند. علاوه بر این، توجه به این نکته که هر کدام از کاربران فایرفاکس در افزایش امنیت آن شرکت دارند، آسیب پذیری آن در برابر حملات خارجی نسبت به کاوشگر اینترنت مایکروسافت (‌)IE کمتر است. در ضمن، به کار بردن رابط کاربر در فایرفاکس آسان تر بوده و می‌تواند براساس نیازهای فردی کاربر شخصی شود

نویسنده : زهرا ولی شریعت پناهی

 

نظرات 2 + ارسال نظر
حامد دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:14 ب.ظ http://vn.blogfa.com

استخدام در بزرگترین شرکت درامدزای ایران (رایگان) کسب درامد ماهیانه بالای 30 میلیون تومن به طور ثابت اولین طرح ایرانی و قانونی (کلیک کن خدا رو چه دیدی شاید خوشت اومد )

http://vn.blogfa.com

محمد جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:03 ق.ظ

در رکوردشکنی فایرفاکس برای گینس شرکت کنید:
http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد