eBay، موفق‌ترین وبسایت تجاری در جلب اطمینان مشتری

eBay منبعی باارزش برای دادوستدهای جرئی است و بر اساس تحقیقاتی که توسط شرکت‌های Ponemon Institute و TRUSTe انجام گرفته، به‌عنوان قابل اعتمادترین شرکت خرید و فروش روی اینترنت شناخته شده است. Ponemon Institute و TRUSTe موسسات معتبری هستند که بر سیاست‌های مربوط به حریم خصوصی شرکت‌ها نظارت و صحت آن را تضمین می‌کنند.


یک نظرسنجی اجمالی از 6300 مشتری خواست که از میان 24 بخش صنعتی (industry sector) مختلف نام پنج شرکت را که در انجام تعهدات خود بر سیاست‌های مربوط به حریم خصوصی آن شرکت مورد اطمینان باشد انتخاب کنند. ارزیابی نهایی بر اساس سه معیار انجام گرفت: اعتبار کلی شرکت در کیفیت محصول و خدمات، محدودیت‌های شرکت در جمع‌آوری اطلاعات شخصی مشتریان و استفاده از تبلیغات و solicitations که به حریم خصوصی مشتری احترام گذارد.

پاسخ‌گویان به این نظرسنجی بالاترین سطح اعتماد را به شرکت‌های اینترنتی، بانک‌ها و سازمان‌های حفظ سلامتی اختصاص داده‌اند و این در حالی است که (hospitality and retail food store industries) قابل اعتماد شناخته نشده‌اند. آن‌ها شرکت eBay را رتبه اول و پس از آن American Express، Procter & Gamble، Amazon و HP را در مقام‌های بعدی قرار داده‌اند.

بیش از 4/3 شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، سرقت هویت را در پاسخ به این سؤال که اگر اطلاعات شخصی آن‌ها به هر نوعی در دسترس افراد و سازمان‌های غیرمجاز قرار گیرد، چه چیزی آن‌ها را بیشتر نگران می‌سازد، در درجه اول قرار دادند. در جدول زیر آنچه کاربران را هنگام سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی‌شان نگران می‌سازد آمده است.

موارد نگران‌کننده به‌هنگام سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی

سرقت هویت، نامه‌های ناخواسته (spam)، از میان رفتن حقوق شهروندی، نامه‌های ناخواسته (Unwanted junk mail)، سوء‌استفاده در خرید و فروش‌های تلفنی، Unwanted junk mail، دزدی سرمایه، Stolen assets، مزاحمت اجتماعی، Public embarrassment، فعالیت‌های جاسوسی، Stalking or spying activities

دستیابی eBay به تجارت الکترونیکی بر اساس مشارکت مردم و اجتماع مهم‌ترین عامل ایجاد اطمینان در میان کاربران است. دو عنصر فیدبک (نظراتی که به کاربران در ایجاد اعتبار و رعایت ارزش‌ها کمک می‌کند) و تیم حمایت از مشتریانی که از منازلشان درخواست خرید می‌کنند، باعث ایجاد محیطی امن شده است که کاربران در آن احساس امنیت می‌کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد