خانه عناوین مطالب تماس با من

دنیای مجازی

دنیای مجازی

روزانه‌ها

همه
  • نوشته های هوشمند
  • حرف هایی برای نگفتن خاطرات خودم
  • سایت رسمی شرکت توانمند یکی از بهترین شرکت های نرم افزاری در اصفهان
  • انتقال فناوری
  • فناوری بیوتکنولوژی آشنایی با بیوتکنولوژی
  • فناوری ارتباطات آشنایی با تمامی فناوری ها در زمینه ی ارتباطات
  • فناوری نانو موضوعات موتبط با فناوری نانو
  • دنیای فناوری وبلاگی دیگر از نویسنده در مورد فناوری های آینده

پیوندها

  • مدیریت منابع انسانی

دسته‌ها

  • تجارت الکترونیک 41
  • بانکداری الکترونیک 4
  • مدیریت ارتباط با مشتری 22
  • فروشگاه الکترونیک 4
  • دولت الکترونیک 21
  • MIS 5
  • سایر 93
  • فناوری اطلاعات 48
  • مدیریت فناوری اطلاعات 6
  • هوش مصنوعی 25
  • آموزش الکترونیک 4
  • مهندسی مجدد(BPR) 20
  • مدیریت استراتژیک 18
  • شبیه سازی(Simulation) 3
  • امنیت اطلاعات 22
  • سازمان مجازی 24
  • فناوری 29
  • English Paper 49
  • کتابخانه الکترونیکی(e-library) 5
  • آموزش 3
  • مدیریت و کنترل پروژه های IT 15
  • فناوری اطلاعات و صنعت 11
  • کتاب های آموزشی 3
  • فرهنگ لغت 5
  • اخبار 5
  • سلامت الکترونیک(E-Health) 5
  • معرفی کتاب 3
  • مدیریت دانش 2

ابر برجسب

خطاهای ذهن عادل فردوسی پور هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی

جدیدترین یادداشت‌ها

همه
  • خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی
  • بهار....
  • آیا توفانی سازنده در راه است!؟
  • آینده حریم خصوصی (فراتر از انگشت نگاری)
  • آینده حریم خصوصی (چگونه اسرار محرمانه را حفظ کنیم )
  • التماس دعا
  • فکسونومی (Folksonomy)
  • دانش ضمنی/ دانش آشکار؛ آیا بهتر نیست فازی فکر کنیم؟
  • کتاب " قطب نمای مدیریت دانش"
  • 5 شغل که پیدا کردن گزینه مناسب برای آنها بسیار دشوار است
  • نوروز مبارک
  • دنیای واقعی را مجازی کنید
  • دکتر جلالی : صنعت IT، امروزه محور سایر صنایع محسوب می‌شود.
  • جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای صنعت فناوری اطلاعات برگزار می شود
  • زمان‌بندی پروژه‌‌ درست طراحی نشده بود
  • ERP Fail: When Best Practices Meet Real Life
  • کتاب پدر پولدار، پدر بی پول
  • اصول ده گانه اقتصاد دیجیتالی
  • طرح بیمارستان الکترونیکی اجرا شد
  • 64 درصد در آمد تبلیغات دیجیتالی در اختیار تنها 5 شرکت می باشد

نویسندگان

  • محمدرضا گرامی 503

بایگانی

  • آذر 1399 1
  • اسفند 1392 1
  • اردیبهشت 1392 1
  • خرداد 1391 3
  • اردیبهشت 1391 4
  • اسفند 1390 1
  • آذر 1390 4
  • آبان 1390 10
  • مهر 1390 7
  • مرداد 1390 5
  • اسفند 1389 1
  • مهر 1389 3
  • شهریور 1389 3
  • مرداد 1389 3
  • تیر 1389 1
  • اردیبهشت 1389 1
  • اسفند 1388 1
  • دی 1388 1
  • آذر 1388 1
  • شهریور 1388 2
  • اردیبهشت 1388 1
  • فروردین 1388 2
  • اسفند 1387 7
  • بهمن 1387 4
  • دی 1387 2
  • آذر 1387 7
  • آبان 1387 4
  • مهر 1387 1
  • شهریور 1387 4
  • مرداد 1387 2
  • تیر 1387 2
  • اردیبهشت 1387 10
  • اسفند 1386 5
  • بهمن 1386 19
  • آذر 1386 8
  • آبان 1386 8
  • مهر 1386 8
  • شهریور 1386 40
  • مرداد 1386 7
  • تیر 1386 14
  • خرداد 1386 36
  • اردیبهشت 1386 25
  • فروردین 1386 37
  • اسفند 1385 15
  • بهمن 1385 9
  • دی 1385 24
  • آذر 1385 8
  • آبان 1385 5
  • مهر 1385 43
  • شهریور 1385 66
  • مرداد 1385 18
  • تیر 1385 8

آمار : 3854829 بازدید Powered by Blogsky

عناوین یادداشت‌ها

  • گذری بر سیستم‌های خبره‌ (Expert Systems) شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 06:17
    اشاره : <استدلال> در میان اهل فن و صاحبان اندیشه تعاریف و تفاسیر متنوعی دارد. در نگاهی کلی، استفاده از دلیل و برهان برای رسیدن به یک نتیجه از فرضیاتی منطقی با استفاده از روش‌های معین، تعریفی از استدلال تلقی می‌شود؛ تعریفی که البته با دیدگاه‌های فلسفی و گاه ایده‌آل‌گرایانه از استدلال تفاوت دارد. با این حال موضوع...
  • فناوری اطلاعات پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 06:39
    در این مقاله فناوری اطلاعات تعریف شده و با سیستم‌های اطلاعات و علوم رایانه مقایسه می‌شود. 1- تعریف فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات عبارتست از کاربرد رایانه‌ها و دیگر فناوری‌ها برای کار با اطلاعات. در اینجا هر گونه فناوری اعم از هر گونه وسیله یا تکنیک مد نظر است. عموماً در فناوری اطلاعات به اشتباه، کار با اطلاعات تنها از...
  • مدیریت استراتژیک پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 06:32
    این مقاله به صورت خلاصه مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیری آن را در سازمان‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد. تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک، ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک، مزایای مدیریت استراتژیک، فرآیند مدیریت استراتژیک، تحلیل وضعیت، تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی استراتژی، موانع و مشکلات طراحی...
  • کاربرد سیستم های خبره کامپیوتری در کنترل فرایند نیروگاهها چهارشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1386 07:24
    چندین دهه است که تحقیقات هوش مصنوعی برای پدیدآوری کامپیوترهایی که بتوانند فکر کنند، آغاز گردیده است و در این میان انسان در جستجوی سیستمهایی مشابه انسانهای کارشناس می باشد. لذا بعنوان شاخه ای از رشته وسیع هوش مصنوعی، تصور سیستم خبره، تصور برنامه کامپیوتری بود که توانایی جایگزینی با فرد خبره در رشته علمی یا عملی خاصی،...
  • آینده در دستان یک زندگی بی سیم ! یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 06:48
    آخرین مرز یک زندگی بدون سیم سیستمی با عنوان "ویتریستی" است که توانایی انتقال انرژی بدون سیم را دارد. آیا به نظر شما یک زندگی بدون سیم، کابل و اتصال قابل تصور است؟ تا چند سال قبل به نظر می رسید این نوع زندگی تنها در فیلم ها و داستانهای علمی تخیلی ممکن باشد اما امروز به میزان زیاد در زندگی روزمره خود از ابزارهایی...
  • چرا روابط عمومی الکترونیک؟ یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 06:33
    با شروع هزاره سوم، سازمان‌ها و جامعه ایران در آستانة ورود به جامعه اطلاعاتی هستند؛ جامعه‌ای که در آن بر اثر تغییرات و نوآوری‌های تکنولوژیکی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی و ارائة خدمات سرعت بالایی پیدا کرده و این نوآوری‌ها باعث ایجاد چالش‌ها و فرصت‌هایی برای سازمان‌ها و بویژه روابط عمومی‌ها در خصوص چگونگی ارتباط با محیط و...
  • پروژه نرم افزار ارتباط با مشتری چهارشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1386 06:15
    پروژه مدیریت ارتباط با مشتری( CRM ) با سلام خدمت تمامی دوستان جمعی از دانشجویان دانشگاه شیخ بهایی و نجف آباد پروژه ای را با نام نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آغاز کرده اند. با توجه به این که از این قبیل نرم افزارها به تعداد حتی انگشتان یک دست هم در ایران وجود ندارد و اطلاعات کافی را در اختیار نمی باشد، لذا از شما...
  • معرفی وبلاگ دنیای فناوری چهارشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1386 06:13
    وبلاگ دنیای فناوری با هدف آشنایی با فناوری های روز دنیا و ایران ایجاد شده است که تا کنون بالغ بر 100 مقاله را در زمینه های زیر را ارائه داده است: فناوری ارتباطات فناوری سخت افزاررایانه انتقال فناوری فناوری نرم افزار فناوری شبکه فناوری صنعتی فناوری نانو فناوری اطلاعات نوآوری بیوتکنولوژی English paper سایر زمینه ها پیش...
  • موارد قانونی در تجارت الکترونیکی(۲) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:56
    نام شرکت و نام دامنه : یکی از مشکلات رایج در فضای سایبر سو استفاده از نام اشخاص و یا علامت های تجاری آنها است.تعریف و مجازات مربوط به این جرم که بیشتر برای اشخاص و شرکت های مشهور بوجود می آید در مواد ٦٦ و ٧٦ قانون تجارت الکترونیک ایران مصوب ١٣٨٢ مجلس شورای اسلامی آمده است.لازم به ذکر است که کارآیی این قانون در خصوص...
  • موارد قانونی در تجارت الکترونیکی(۱) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:53
    سعید رستگار ١.تبلیغات و ارسال هرز نامه : مبحث تبلیغات و بازاریابی یکی از بحث بر انگیز ترین مباحث قانونی مربوط به تجارت الکترونیک بحساب می آید که در قانون تجارت الکترونیک ایران به آن توجه کافی نشده است.به عنوان مثال به Spamming که معضلی بسیار جدی در این حوزه است تنها در یک ماده بطور کاملا سطحی اشاره شده است که البته...
  • تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه (۳) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:49
    برای اوج گیری تجارت الکترونیک تعداد کاربران باید از حدی معین عبور کند. با اطلاع از امکان انجام موثر تراکنش ها و دستیابی موثر به مشتریانی از سراسر جهان ، مشتریان و شرکت های بیشتری آنلاین خواهند شد.با رسیدن درخواست شرکت ها و مشتریان به میزانی قابل توجه ، زیرساخت ارائه شده توسط فراهم کنندگان خدمات اینترنت و تسهیلات توسعه...
  • تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه (۲) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:46
    آسیا آسیا در میان کشورهای در حال توسعه از لحاظ پذیرش تجارت الکترونیک سرآمد است.بخشی از این بخاطر آمار جمعیت آن است اما علاوه بر این سازمانها نیز نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه گرایش بیشتری برای حضور در جریان تجارت جهانی دارند.بطور خاص تولید کنندگان از طرف مشتریانشان در کشورهای توسعه یافته برای پذیرش تجارت الکترونیک...
  • تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه (۱) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:45
    نویسنده : جنت تولاند دانشگاه ویکتوریای ولینگتون ، نیوزیلند مترجم : سعید رستگار مقدمه : دسترسی به اینترنت در کشورهای در حال توسعه بسرعت در حال رشد است.این کشورها تا پایان سال 2003 ، یک سوم کاربران اینترنت سراسر جهان را داشته اند و این نرخ رشد روز به روز سریعتر می شود.در فاصله زمانی سالهای 2000 تا 2003 کشورهای در حال...
  • برنامه جامع امنیت تجارت الکترونیک(۲) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:35
    طرح مستمر : گام بعد اجاد یک طرح مستمر تجارت الکترونیک است که بطور شفاف تمام نقاط ضعف احتمالی ، روشهای جلوگیری و مقابله با آنها و برنامه های محتمل برای ترمیم نفوذها و و تهدیدهای امنیتی است.بسیاری از شرکت ها تمایل دارند به خود بقبولانند که داشتن برنامه ضد ویروس و دیواره های آتش ، برای حفاظت از سیستم هایشان کافی...
  • برنامه جامع امنیت تجارت الکترونیک(۱) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:34
    ترجمه : سعید رستگار با وجود تمام مزایایی که تجارت الکترونیک بهمراه دارد ، انجام تراکنش ها و ارتباطات آنلاین محملی بزرگتر برای سوء استفاده از فناوری و حتی اعمال مجرمانه فراهم می کند.این مشکلات تنها مختص تجارت الکترونیک نیست و بخشی از مشکلات گسترده ایست که در سراسر جهان گریبانگیر سیستم های اطلاعاتی و کامپیوتری هستند.هر...
  • آشنایی با کسب و کار سیار (Mobile Business)- (۲) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:29
    شناسایی محل کاربر(٤) همانطور که گفته شد تکنولوژی های تشخیص محل کاربر ( Location Identifying Technologies ) به افراد و شرکت ها اجازه می دهد تا موقعیت مکانی کاربر خود را شناسایی کنند و خدمات خود را بر پایه موقعیت کاربر به وی عرضه دارند.این گونه خدمات می تواند در اصلاح بازاریابی بی سیم ، مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )(٥)...
  • آشنایی با کسب و کار سیار (Mobile Business) - (۱) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:19
    نگارنده:سعید رستگار مقدمه پتانسیل های فناوری ارتباطات سیار در گسترش و بازتعریف مفاهیم دنیای تجارت الکترونیک برای کاربران موبایل توجه زیادی را به خود جلب کرده است.اصطلاح کسب و کار سیار ( Mobile Business ) که اختصارا آن را M-Business هم می گویند برای اشاره به طیف گسترده ای از کاربردها از ارتباطات تا مبادلات تجاری و...
  • تجارت الکترونیک چندزبانه در یک اقتصاد جهانی دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:14
    آریا گانگوپادهیای ژنسن هوآنگ دانشگاه مریلند ، بالتیمور کانتی ، ایالات متحده آمریکا مترجم : سعید رستگار مقدمه : امروزه یکی از چالش های اصلی پیش روی سازمان های دست اندر کار تجارت الکترونیک سازماندهی و خلاصه سازی اطلاعات به شیوه ایست که کاربران بتوانند بطور موثر و کارآمدی به جستجو و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط...
  • سیستم های پیشنهادگر در فروشگاه های الکترونیک(۲) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:06
    گام دوم : تولید پیشنهاد با استفاده از داده های موجود رویکرد های متفاوتی در تجزیه و تحلیل داده ها و تولید پیشنهاد مناسب وجود دارد که در زیر بطور خلاصه به آنها اشاره می کنم. الف)سیستم های غربال همیارا نه : این الگوریتم بر پایه این فرض اساسی استوار است:کسانی که در کذشته با هم توافق داشته اند به احتمال زیاد در آینده نیز...
  • سیستم های پیشنهادگر در فروشگاه های الکترونیک(۱) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:06
    نویسنده: سعید رستگار حتما تا کنون برایتان پیش آمده که به توصیه دوستان یا آشنایان کتابی را بخرید یا به یک موسیقی گوش دهید. این شیوه تبلیغ زبانی باعث تجدید چاپ کتاب ها ، پرفروش شدن آلبوم های موسیقی و خلاصه موفقیت محصولات بسیاری شده است.دلیل اصلی این تاثیر در اعتماد و شناختی است که گیرنده پیام به فرستنده آن دارد.اعتمادی...
  • بیست عامل موفقیت در تجارت الکترونیک دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 03:03
    الف) جنبه های فنی و سازمانی : در بسیاری از موارد بقای یک شرکت تجارت الکترونیک علاوه بر محصولات آن بر داشتن تیم مدیریت شایسته ، خدمات پس از فروش خوب ، ساختار تجاری سازمان یافته ، زیرساخت شبکه و یک سایت وب ایمن با طراحی خوب نیز بستگی دارد.شرکتی که می خواهد موفق شود باید به دو دسته از عوامل توجه کند عوامل فنی و سازمانی و...
  • مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 02:59
    هزینه راضی نگه داشتن مشتری و ترغیب وی به خرید دوباره از شرکت (یا فروشگاه) از هزینه ها و مشکلاتی که در راه جذب یک مشتری جدید پیش روی ما قرار دارد، بسیار کمتر است.(١)علاوه بر این رضایت هر مشتری می تواند باعث تبلیغ رایگان شرکت توسط وی و در نتیجه جذب مشتریان جدید باشد.از این رو است که شرکت ها در کنار سیاست های خود برای...
  • سیر تاریخی تجارت الکترونیک (۳) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 02:55
    نویسنده : یان تیان ، کنستا استوارت مترجم: سعید رستگار گرایشات آتی در تجارت الکترونیک تجارت سیار یا M-Commerce یکی از حوزه های مهم پیشرفت تجارت الکترونیک است.تجارت سیار به معنای استفاده از دستگاه های سیار همچون تلفن همراه یا PDA های بیسیم برای انجام معاملات تجاری است.با وجود 1.5 میلیارد استفاده کننده تلفن همراه در جهان...
  • خدمات الکترونیک e-services) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 02:55
    در کسب و کار سنتی خدمات مصرف کننده و پشتیبانی تنها شامل رسیدگی فروشنده به مشکلات مشتری در محل فروشگاه می شد اما امروزه پشتیبانی مشتری را شامل هرگونه کمک ، یاری ، و پشتیبانی فنی ،پیش ، پس و در حین انجام معامله می دانند . ظهور اینترنت به عنوان محملی جدید برای تجارت و کسب و کار باعث گسترش شیوه جدیدی از خدمات رسانی به...
  • سیر تاریخی تجارت الکترونیک (۲) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 02:51
    نویسنده : یان تیان ، کنستا استوارت مترجم: سعید رستگار ترکیدن حباب دات کام : 2000 و 2001 استقبال طلایی اواخر دهه 90 از تجارت الکترونیک به حباب دات کام معروف شد، حبابی که در سالهای 2000 و 2001 شاهد ترکیدن آن بودیم.از دهم مارس تا 14 آوریل سال 2000 ، NASDAQ ،بازار سهام ابرفناوری، کاهشی 34.2 درصدی و فهرست اینترنتی مرکب داو...
  • سیر تاریخی تجارت الکترونیک (۱) دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 02:46
    نویسنده : یان تیان ، کنستا استوارت مترجم: سعید رستگار مقدمه تجارت الکترونیک که کسب و کار الکترونیک هم نامیده می شود ، به معنای تبادل کالا یا خدمات از طریق ارتباطات الکترونیک است.بیش از 30 سال است که تجارت الکترونیک وجود دارد ، اما آشنایی عموم مردم با این مفهوم به حدود یک دهه اخیر باز می گردد.دو گونه اساسی تجارت...
  • Customer Service Is Dying —and I’m Not Feeling So Good Myself! یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 04:59
    How do they know you can hold? They don’t even know who you are. Maybe you can’t hold; maybe you have 10 seconds of juice left on your cell phone and your hair is on fire. Then you finally get someone on the phone, only to be told, “I can’t actually help you; I’m just paid to apologize, and I’m really sorry about...
  • Renewing Customer Loyalty یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 04:48
    Studies show that the average business looses 20 percent of its customer base each year. For example, let's say your business has 700 customers that buy repeatedly from you during the year and each customer spends an average of $300 a year. If you loose 20 percent of them ( one hundred and forty), you'll loose $42,000...
  • Customer Service - A Proactive Step یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 04:40
    A farm equipment company in Canada is blazing a new trail in customer service. REM Enterprises Inc. of Saskatchewan, Canada has developed a “Charter of Values”. This charter essentially lets customers know what they can expect from the company. The basics of the REM charter is… * Joy * Character * Integrity * Honour...
  • CRM And Sales Force De-Automation شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 06:02
    Is CRM Software Killing your Company? Jim Romano believes CRM Can become Company De-Automation.. CRM vendors speak of sales force automation and work flow improvements but they how elusive this will be. Often CRM becomes a company de-automation tool because critical customer data is mired deeper in silos and most of...
  • 503
  • 1
  • ...
  • 4
  • 5
  • صفحه 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • 17