فرهنگنامه تخصصی فناوری اطلاعات-4

Schedule

برنامه زمانی

نمایش فعالیت ها براساس اطلاعات زمانی آن ها ؛ شامل زمان شروع، مدت فعالیت ها و ارتباط بین آن ها.


SDLC(Software Development Life Cycle)

چرخه عمر توسعه نرم افزار

فرآیند توسعه سیستم های اطلاعاتی که شامل تجزیه و تحلیل، طراحی، ساخت، آزمایش ، اجرا و نگهداری آن می باشد.


SEI(Software Engineering Institute)

انجمن مهندسی نرم افزار

یک مرکز تحقیق و توسعه که با سرمایه وزارت دفاع آمریکا حمایت می شود. هدف اصلی SEI کمک به دیگران برای بهبود توانایی های آن ها درمهندسی نرم افزار است.


Sequential Development

توسعه متوالی

روش سنتی یا آبشاری برای توسعه سیستم ها- یک رویکرد خطی به توسعه نرم افزار که درآن هر مرحله از فرآیند بایستی در یک نظم متوالی صریح کامل گردد. مرحله بعدی نمی تواند تا زمانی که مرحله قبلی تکمیل شده باشد، کامل گردد. آن را با توسعه تکراری مقایسه کنید.


Showstopper

متوقف کننده برنامه

رویدادی که ممکن است در چرخه عمر پروژه رخ داده و به طور جدی، موفقیت آن پروژه را به مخاطره بیاندازد. به طور مثال انصراف از سرمایه گذاری.


SLA(Service Level Agreement)

توافقنامه سطح خدمات

توافقنامه ای بین خدمت دهنده و استفاده کننده از خدمات که معمولا به صورت مکتوب بوده و دامنه خدمات را مشخص می کند.


Soft System s Methodology

روش شناختی سیستمهای نرم

یک روش توسعه سیستم که توسط پیترچک لند توسعه یافته وبر روی حل مسائل نرم تاکید میکند(برای مثال سیاست ها، مسائل اجتماعی و رفتار انسانی).


SQA(Software Quality Assurance)

تضمین کیفیت نرم افزار

فرآیندی که به وسیله آن می توان کیفیت نرم افزار را با استفاده از تکنیک هایی چون بازرسی، بازنگری، جلسات بررسی پیشرفت کار و آزمایش تضمین کرد.


SSADM

طراحی و تجزیه و تحلیل سیستمهای ساخت یافته

روشی که به مراحل تجزیه و تحلیل و طراحی توسعه سیستم ها پوشش می دهد.


Stakeholder

ذینفع

شخص یا گروهی که در پروژه منافع دارند یا در آن در گیر هستند.


Sub –Project

زیرپروژه، پروژه فرعی

یک زیرپروژه، قسمتی از کار است که می تواند از یک پروژه بزرگ جدا شده باشد و اجازه می دهد که یک فعالیت به طور دقیق تر مدیریت شود و خصوصا وقتی کارهای مشخصی به بنگاه های بیرونی واگذار می شود ، مفید است.


SWOT Analysis

تجزیه و تحلیل SWOT

یک روش تصمیم گیری راهبردی براساس تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت بالقوه، فرصت ها، موقعیت ها و تهدید هایی که اساسا در سناریوهای گوناگون وجود دارد.


TickIT

استانداردی کیفی که مشخصا برای توسعه نرم افزار به کار می رود و مستقیما در ارتباط با خواسته های(شرایط) مذکور در استانداردISO 9002:2000 می باشد.


TQM(Total Quality Management)

مدیریت کیفیت جامع

یک روش جامع برای پیاده سازی کیفیت در سازمان براساس مفوم بهبود مستمر.


UML(Unified Modeling Language)

زبان مدل سازی یکپارچه

یک زبان مدلسازی برای استفاده در توسعه شی گر. UML به وسیله گروه OMG که آن را به عنوان یک استاندارد در سال 1977 پذیرفت است، پشتیبانی می گردد. ازآن پس UML به طور جدی بازبینی و بهنگام شده است.


Waterfall Model

مدل آبشاری

روشی  سنتی برای توسعه نرم افزار که درآن فعایلت ها به صورت متوالی انجام می گیرد.


WSDDM(Word –Wide Solution Design And Delivery Method)

روش طراحی و تحویل راه حل های جهانی

روش مدیریت پروژه IBM که جایگزین روش MITP گردید.WSDDM در حال حاضر به طور گسترده ای توسط WWPMM ممانعت می شود.


WWPMM(World-Wide Project Management Methodology)

روش مدیریت جهانی

روش مدیریت پروژه فعلی IBM.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد