افسانه های امنیت فناوری

اکثر ما تا زمانی که به اشکال بر نخوریم به اهمیت امنیت ابزارهای دیجیتالی مان بی توجهیم. هر بار که آنتی ویروس جدیدی را بر روی سیستم ها و ابزارهای دیجیتالی مان نصب و راه اندازی می کنیم با اظهارات نا امید کننده متخصصان مواجه می شویم که حفظ امنیت به سادگی و همیشگی امکان پذیر نیست، در اینجا با پنج حقیقت فعلی درباره امنیت دیجیتالی که احتمالا چیزی در مورد آنها نمی دانستید آشنا خواهید شد؛



1. تلفن همراه شما هدف هک لذت بخشی نیست.
محققین امنیتی تایید کرده اند که پیگیری و شنود مکالمات صوتی از طریق اینترنت و یا شبکه تلفن همراه امکان پذیر است به طوری که هر فردی با داشتن دانشی مقدماتی پیرامون هک می تواند ابزار هک و شنود پیام های صوتی را ایجاد کند. شرکت Baily & DePetrillo به خوبی می دانند که هکرها چگونه وارد پایگاه داده های caller ID می شوند و شمار زیادی از تلفن ها را با استفاده از سرویس caller ID با اسامی مشترکین انطباق می دهند. اخیرا شمار زیادی از فراهم کنندگان سرویس وایرلس این کار را انجام می دهند اما تا کنون نامی از شرکتهایی که به این کار می پردازند و آنهایی که مبرا از چنین چیزی هستند، اعلام نشده است.
خبرهای خوب اینکه فراهم کنندگان به سختی در حال کار بر روی رفع سوراخ های شناسایی شده توسط Bailey & DePetrillo می باشند با این وجود برخی نواقص و ضعفها امکان بر طرف کاردن مشکل هک شدن را به طور کامل دشوار می سازد.
2. ویروس نویسان Apple Macs و iPad را نادیده می گیرند
آی پد در اولین ماه حضور خود در بازار بود که به هکرها خوش آمد گفت و ویژگی های امنیتی آن به سرعت کشف و رمزگشایی شد.
بنا به گزارشات BitDefender ( سازنده آنتی ویروس ) این تهدید ابتدا به شکل ایمیل های انبوه ظاهر می شود که وعده می دهد بهترین، جدیدترین ویژگی های امنیتی نرم افزار آی پد را ارائه می دهد. این ایمیل از طریق یک لینک اتصال کاربر را متقاعد می کند که آخرین نسخه iTunes را برای کامپیوترهایشان دانلود نمایند. این صفحه دانلود شده تقلید ماهرانه ای از نرم افزار قانونی iTunes می باشد کدی را به همرا دارد که Backdoor ای را به درون سیستم می گشاید و کلیدها و شماره سریال نرم افزار نصب شده بر روی سیستم را می خواند و همچنین رمزهای عبور حسابهای مسنجر، ICQ، POP3 قربانی را برای هکر ارسال می نماید.
این تهدید کامپیوترهای Mac را مورد هدف قرار نمی هد زیرا این سیستم ها در برابر سایر تهدیدات نفوذ پذیر می باشند.
3. نرم افزار امنیتی رایگان ضعیف است
پول خرج کردن برای یک پایگاه امنیتی خوب برای سیستم و ابزار دیجیتالی به معنی بهترین نوع سرمایه گذاری است. اما اگر شما از آن دسته ای هستید که پول کافی ندارید و یا علاقه ای به هزینه کردن بابت این گونه چیزها را ندارید می توانید از نرم افزار رایگان استفاده کنید.
نرم افزارهای رایگان شرکتهای امنیتی مانند Avast، McAfee و مایکروسافت می تواننند حفاظت بسیار خوبی را در برابر ویروس ها، نرم افزارهای جاسوسی، اسبهای تروجان و انواع دیگر برنامه های بدخواه تامین کنند.
با همه این تفاسیر، شرکت استرالیایی AV- Comparatives محصولات را با توجه به درصد عدم شناسایی بدافزاری یک برنامه، تعداد برنامه های کاربردی که یک برنامه در تشخیص یک بدافزار به اشتباه عمل می کند و سرعتی که یک برنامه در اسکن سیستم دارد طبقه بندی و نرخ گذاری کرده است و در پایان هر سال گزارشی از این بررسی ها را منتشر می نماید.
و طبق ارزیابی این شرکت برنده های سال 2009 شرکتهای امنیتی Symantec، Kaspersky و ESET بودند.
4. فایر فاکس از اینترنت اکسپلورر امنتر است
برخی طوری در رابطه با عدم امنیت اینترنت اکسپولورر اغراق می کنند که تعداد سوراخ های امنیتی آن را با تعداد سوراخ های پنیر سوئیسی یکسان می دانند.
بر طبق جدیدترین گزارش شرکت امنیتی سماتیک، مرورگرهای موزیلا، فایر فاکس با دارا بودن 169 نفوذپذیری در مقایسه با 45 مورد نفوذ پذیری اینترنت اکسپلورر در سال 2009 از لحاظ امنیتی درسطح بسیار ضعیفتری عمل کرده اند.
ادامه گزارش سمانتیک از این قرار است مرورگر Safari دارای 94 نفوذپذیری، Opera دارای 25 مورد، Chrome دارای 41 نفوذ پذیری بود ه اند.
منبع ؛ IT World

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد