رتبه ۶۵ ایران در جدول آمادگی تجارت الکترونیک

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: ارزش تجارت الکترونیکی در سال‌جاری میلادی به 13 تریلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آی سی تی رولد،محمود دودانگه در چهارمین همایش دو روزه تجارت الکترونیکی گفت: براساس گزارش فارستر، ارزش تجارت الکترونیکی جهان در سال 2004، حدود 7/6 تریلیون دلار بوده است که پیش‌بینی می‌شود در سال 2007 به 13 تریلیون دلار برسد که به صورت متوسط نرخ رشد بیش از 50 درصد در سال را نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حجم تجارت الکترونیکی برای سال 2004 حدود 5/3 تریلیون دلار بوده است ولی ارزش و اقعی تجارت اکترونیکی در همان سال به 7/6 تریلیون دلار رسید و این امر نشان از روند رشد روزافزون تجارت الکترونیکی در جهان است.
دودانگه افزود: براساس گزارش فارستر، آمریکایی شمالی با حجم تجارت الکترونیکی 5/3 تریلیون دلار در سال 2004 در رتبه اول و منطقه آسیا - اقیانوسیه با 6/1 تریلیون دلار و اروپایی غربی با 5/1 تریلیون دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
وی ادامه داد:‌مطالعات نشان می‌دهد که موفقیت تجارت الکترونیکی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه عمدتاً به خاطر شرایط مناسب بسترهای الکترونیکی در این کشورها است.
رئیس مؤسسه مطالعات پژوهش‌های بازرگانی اظهار داشت: بررسی شاخص‌های مورد استفاده در اندازه‌گیری زیرساخت‌های فنی و مخابرات و ارتباطی نشان می‌دهد که شاخص‌های گسترش ICT در ایران نسبت به متوسط جهان (به غیر تلفن ثابت) وضعیت مناسبی نداشته است.
وی گفت: بررسی‌های آنکتاد در خصوص راهبردهای تجارت الکترونیکی در 23 کشور توسعه یافته و 27 کشور در حال توسعه نشان می‌دهد که آگاه‌سازی، آموزش و تحصیل اولین عنصر کلیدی در راهبردهای ملی تجارت الکترونیکی است.
دو دانگه اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده رتبه ایران از رتبه 50 در سال 2001 در جدول آمادگی الکترونیکی به رتبه 65 در سال 2006 نزول پیدا کرده است و این امر بیانگر رشد کاهنده آمادگی الکترونیکی در ایران در قیاس با سایر کشورهاست

نظرات 2 + ارسال نظر
فراهانی سه‌شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:55 ب.ظ

سلام آقای گرامی مطالب خوبی در وبلاگ شما مشاهده کردم مطالبی که منبع ندارند را خودتان و دوستانتان می نویسید یا ترجمه می کنید؟ در این صورت خوشحال می شوم اگر اجازه دهید ما از برخی مطالب وبلاگتان در نشریه بانکداری الکترونیک با نام نویسنده یا مترجم استفاده کنیم و البته حق التحریر آن را بپردازیم ۰۹۱۲۲۳۳۵۷۴۹

تبلیغات یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ب.ظ

سلام. یک فرصت بی نظیر برای صاحبان سایتها و وبلاگها!
http://adkey.ir ، اولین سایت تبلیغات اینترنتی هدفمند برمبنای کلمات کلیدی و موضوع در سایت های مرتبط فارسی است.
با Adkey می توانید تبلیغات با روش "پرداخت به ازای دفعات نمایش" در سایت یا وبلاگتان نمایش دهید و بالاترین قیمت نسبی را دریافت کنید. این فرصت نظیر ندارد!
با نمایش تبلیغات "مرتبط" با سایت یا وبلاگتان، علاوه بر کسب درآمد، جذابیت آن را برای بینندگان بیشتر کنید.
همیشه تبلیغ توی شبکه ندارند اما وقت هایی که تبلیغ برای نمایش ندارند می تونید انتخاب کنید که هیچ فضایی از سایتتون اشغال نشه یا یک تبلیغ دیگه ی خودتون اتوماتیک نمایش داده بشه.
کلیک کنید: http://adkey.ir/?pk_campaign=marketer179
چرا که نه؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد