یافتن حفره امنیتی در صفحه کلیدهای بی‌سیم

سرویس اخبار خارجی ایتنا - سیگنال ردوبدل شده بین کیبرد و رایانه رمزنگاری می‌شود اما برای اینکار از الگوی رمزنگاری ضعیفی استفاده شده است.













محققان در سوئیس راهی برای جلوگیری از ضرب کلیدهای ایجاد شده توسط صفحه کلیدهای بی‌سیم یافتند.

تیمی از شرکت Dreamlab Technologies که وظیفه آن آزمودن میزان آسیب‌پذیری نرم‌افزارها می‌باشد آزمایشی را با استفاده از یک صفحه کلید بی‌سیم ساخت مایکروسافت و بررسی سیگنال ارسالی از آن به کامپیوتر انجام دادند.

همانند بسیاری از صفحه کلیدهای بی‌سیم که از بلوتوث استفاده نمی‌کنند، این محصول مایکروسافت نیز از طیف رادیوئی 27 مگاهرتز استفاده می‌نماید.

سخنگوی شرکت اعلام نمود: « Dreamlab Technilogies موفق شد کلید رمزنگاری شده‌ای که کیبرد بی‌سیم مایکروسافت از آن استفاده می‌نماید را بشکند...بسیاری از محصولات بی‌سیم رده رومیزی مایکروسافت بر پایه همین فناوری ساخته شده‌اند. نظر ما اینست که هیچکدام از این محصولات از امنیت کافی برخوردار نمی‌باشند.»

این تیم دریافت که سیگنال‌های بی‌سیم تا مسافت 10 متری و با استفاده از یک گیرنده رادیویی ساده، یک کارت صوتی و نرم‌افزار مناسب قابل دریافت می‌باشد.
این سیگنال‌ها در مسافت‌های بیشتر از ده متر نیز با استفاده از آنتن‌های حرفه‌ای و قوی‌تر نیز قابل دریافت می‌باشند.

سیگنال ردوبدل شده بین کیبرد و رایانه رمزنگاری می‌شود اما برای اینکار از الگوی رمزنگاری ضعیفی استفاده شده است.

جزئیات فنی دقیق این گزارش منتشر نشده است و از آنجا که اصلاح الگوی رمزنگاری مستلزم صرف زمان کافی می‌باشد لذا Dreamlab اعلام داشته که تا پیش از یافتن راهی برای اصلاح این مشکل اقدام به انتشار جزئیات نخواهد نمود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد