آینده در دستان یک زندگی بی سیم !

آخرین مرز یک زندگی بدون سیم سیستمی با عنوان "ویتریستی" است که توانایی انتقال انرژی بدون سیم را دارد.

آیا به نظر شما یک زندگی بدون سیم، کابل و اتصال قابل تصور است؟ تا چند سال قبل به نظر می رسید این نوع زندگی تنها در فیلم ها و داستانهای علمی تخیلی ممکن باشد اما امروز به میزان زیاد در زندگی روزمره خود از ابزارهایی استفاده می کنیم که نیازی به کابل، سیم یا هرنوع بندی که وسیله را به محلی وصل کند، ندارند.

انسانهای امروز در جهانی زندگی می کنند که روز به روز به سوی "بی سیم شدن" و "بی کابل شدن" پیش می رود و به این ترتیب زندگی ما بیش از همیشه بدون سیم می شود.

در حقیقت "آینده" از چند سال قبل آغاز شد. یعنی از زمانی که فناوری های انتقال با "اجسام گازی اثیری" در سطح وسیعی در دسترس قرار گرفت اما در سالهای اخیر با گسترش "بلوتوث" گام نهادن در آینده روند سریعتری یافته است.

بلوتوث، فناوری است که امکان ساخت یک شبکه شخصی بی سیم را برای کاربر فراهم می کند. بلوتوث توانایی جستجوی ابزارهای دیگر و ردیابی سیگنال های این وسایل را تا شعاع 10 متری در محیط بسته و برقراری اتصال با این ابزار را دارد ...

منبع خبر: خبرگزاری مهر



بلوتوث نخستین بار توسط شرکت "اریکسون" توسعه داده شد و از سال 1990 با بسیاری از شرکت ها از جمله "آی بی ام"، "اینتل"، "توشیبا" و "نوکیا" سازگار شد.

به نوشته دایره المعارف آزاد دنیا (ویکی پدیا) عنوان بلوتوث از نام شاه آرنولد اول پادشاه دانمارک گرفته شده است که با لقب "دندان آبی" (بلوتوث) شناخته می شد.

ویکی پدیا در ادامه می نویسد:" مخترعان این فناوری به این مسئله اعتقاد داشتند نامی که برای محصول خود در نظر می گیرند باید عنوانی مناسب برای پروتکلی داشته باشد که توانایی برقراری ارتباط میان ابزارهای مختلف را دارد. بنابراین لقب پادشاه واحد جمعیت های مختلف شبه جزیره اسکاندیناوی را برگزیدند."

در حقیقت بلوتوث درحال ایجاد تغییر در شیوه زندگی مردم و عادات خانگی آنها است. اولین کابل های دنیای امروز برای اتصال رایانه به چاپگر، نمایشگر، صفحه کلید و ماوس مورد استفاده قرار گرفتند. سپس کابل ها برای اتصال رایانه ها و تلفن های همراه بکار گرفته شدند و بعد این اتصالات به کمک بلوتوث و دیگر فناوری های فرستنده های رادیویی ممکن شد و به زودی در بسیاری از لوازم خانگی گسترش یافت.

امروزه بسیاری از دوربین های ویدیویی و ماشین های عکاسی از طریق بلوتوث به رایانه متصل می شوند در حالی که بلندگوهای جدید استریو هم بدون نیاز به سیم به دستگاه وصل می شوند.

کسی که می خواهد به صورت استریو به موسیقی گوش کند یا فیلم هایی را که با تلویزیون تماشا می کند به رایانه خود منتقل کند، می تواند بدون سیم و تنها با استفاده از فناوری بلوتوث این کار را انجام دهد.

سیستم های فرستنده ها و گیرنده های کوچک کاملا می توانند برای ارسال علائم تلویزیونی به صورت آنالوگ یا ماهواره ای مورد استفاده قرار گیرند اما همچنین سیگنال های "دی وی دی" می توانند بصورت بی سیم به تمام اتاق های خانه منتقل شوند. همچنین به کمک شبکه های بی سیم، اینترنت نیز روز به روز توسعه بیشتری می یابد.

اما نباید فراموش کرد که تلفن تنها وسیله ای است که به سرعت سیم های خود را اول بصورت تلفن بی سیم و بعد به شکل تلفن همراه از دست داد.

بلوتوث امکان برقراری تماس بی سیم با بسیاری از وسایل را هم در خانه و هم در خودرو فراهم کرده است. حتی تلفن های همراه و ثابت نیز می توانند به کمک این فناوری بطور همزمان در ابزارهای یکپارچه جدیدی مورد استفاده قرار گیرند.

در اینجا ذکر یک سوال ضروری است: چه سرنوشتی در انتظار سیم هایی است که در برای برقراری اتصال میان منبع انرژی الکتریکی و لوازم برقی استفاده می شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بنظر می رسد دوران این سیم ها هم در آینده ای نه چندان دور پایان یابد.

منبع:http://www.winbeta.net/comments.php?shownews=2881

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد