10 تا از بدترین محصولات ‌ تاریخ کامپیوتر

همیشه رسم بر این بوده است که بهترین محصولات را به صورت درجه‌بندی شده در گروه‌های ده‌تایی و یا بیست‌تایی و یا ... طبقه‌بندی کرده و برای کاربران مشتاق ارائه می‌کردند اما ما تصمیم به شکستن این سنت گرفته و لیست ده عدد از بدترین‌ محصولات دنیای انفورماتیک را برای شما تهیه کرده‌ایم .ناموفقیتهای بسیاری در جهان کامپیوتر وجود داشته و دارد که هر کدام جایگاه خاص خود را دارند اما ده مورد گزیده شده جزو بدترین آنها می‌باشند.
این محصولات هنوز هم در بازار موجود می باشند که این خود یکی از اصلی‌ترین سیاستهای سیستم سرمایه‌گذاری می‌‌باشد به این طریق که اشتباهات و نقصهای محصول را پنهان کرده و آن را بی‌نقص معرفی می‌کنند و کسی قادر به متوف کردن این سیاست نیست. و اما لیست طلایی 10 تا از بدترین محصولا کامپیوتر:
1-‌Microsoft Bob این محصول در ابتدا فکر خوبی به نظر می‌رسید.Bob در حالتی متولد شد که یکی از محصولات مایکروسافت برای اصلاح program manager ویندوز 1/3 در نظر گرفته شده بود که این طرح به هیچ وجه موفق نبوده است. شاید Bob عموما نرم‌افزار بدی نبوده است ولی هرگز فردی کمبود این نرم‌افزار را احساس نکرده و شکایتی بابت نبود این نرم‌افزار نداشته است. این پروژه به وسیله ملیندا فرنچ طراحی شده بود که بعد از این نرم‌افزار محصول دیگری از طریق وی برای مایکروسافت طراحی نشده است.
2-“cue cat" این نرم‌افزار در ابتدا بسیار نرم‌افزار جالبی به نظر می‌رسید همچنین باید ذکر کرد که در حال حاضر هم در برخی از کتابخانه‌ها از این نرم‌افزار استفاده می‌شود. اما یکی از بزرگترین مشکلات این نرم‌افزار به این صورت است که در زمان پرینت شما قادر به بزرگ کردن شکل نمی‌باشید. به سختی پیش می‌اید که فردی از کد‌های خاص استفاده کند و همچنین به سختی اتفاق می‌افتد که نشریه‌ایی cue cat به به عنوان نرم ‌افزار مورد نظر خود برگزیند.
3-DigiScent iSmell
در روزهایی که dot-com غوغا به پا کرد Scent تهدید به مسلط شدن برد کل اینترنت کرده بود.
تصور کنید که شما فقط مورد تجاوز فایلهای مهیب MIDI و pop-up نیستید همچنین سبک و شیوه وب نیز شما را آزار خواهد داد. اگر شما آشنایی کامل با وب داشته باشید درخواهید یافت که این پروژه نمود خطرناکی برای وب می‌باشد.
این موضوع قابلیت توضیح علت بیزاری و مخالفت کاربران با این نرم‌افزار را برای کامپیوترهای خانگی داراست.
به علاوه کاربران ismall را به عنوان لغزش و اشتباه بازار به حساب می‌آورند.
4- “packet Mail" این محصول که درلیست ما جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است هنوز هم خواهانی را در سطح جهان دارا می‌باشد. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا e-mail خود را به هر نقطه‌ای از جهان ارسال کنید، شما فقط e-mail خود را آماده کرده سپس آن را به تلفن ارسال می‌کنید و e-mail خود را به وسیله تکنولوژی space-age ارسال و دریافت می‌کنید و یا می‌توانید فقط از wifi یا کافی‌نت‌ها برای این کار استفاده کنید.
1- “Furby" هنگام تهیه این لیست‌ها متوجه این نرم‌افزار نیز شدیم البته سخن ما با نسخه قبلی این محصول می‌باشد. این محصول به صورت فرضی زبان شما را فرا می‌گیرد ولی این نرم‌افزار جزء تفریحی بیش برای هکرها کاربرد دیگری نداشت.
6- “windows Me" داستان ویندوزMe تا حدودی نامشخص و مبهم بود این محصول دارای ویژگی‌های خاص و کمی بود و نسبت به ویندوز 98 ویژگی‌های کمی برای ارائه داشت.
این محصول دچار سقوط ناگهانی شد و این شکست بی ارتباط با ارائه ویندوز 2000 به بازار نبود.
این محصول فقط برای کاربرانی قابل استفاده بود که خواستار یک سیستم خانگی ثابت بودند تا از آن برای یادگیری بهره ببرند.
7- Xenote and the similar sony E- marker در اینجا با نرم‌افزار جالب دیگری آشنا می‌شویم که مخاطبی نداشته است و مورد استفاده قرار نگرفته است. شما آهنگی را از رادیو می‌شنوید اما مجری رادیو نام خواننده آهنگ را اعلام نمی‌کند. مشکلی نیست شما آهنگ را به خاطر می‌سپارید و آن را در وب وارد میکنید مطمئنا اهنگ مورد نظر شما در وب لیست قبلی آن ایستگاه رادیویی موجود خواهد بود و شما می‌توانید آهنگ مورد نظر را با لیست تطبیق داده و به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کنید.
8- “Flex play " DVD هایی که با این نام به بازار ارائه شده‌اند چندان موفق نبوده‌اند این DVD ها دارای ایراد فنی بوده اند به صورتی که سیاه‌رنگ شده و غیر قابل استفاده می‌شوند.
9-"Audrey web-surfing machine" روزی که 3comمرگ Audrey را اعلام کرد روز بسیاری بدی بود. من گمان می‌کنم که در سال 2001 مردم منتظر جعبه پلاستیکی 500 دلاری نبودند که فقط قابلیت web-surfiay را دارا است. این نظریه بسیار عجیب است که ما فکر کنیم که Apple این طرز فکر را با ارائه جعبه‌های 500 دلاری که Mac mini نام دارند و هیچ صفحه نمایشی نداشته ولی قابلیت‌هایی بیش از Surfing را دارا است را تغییر دهد.
10- VKB Bluetooth Virtual Keyboard من هنوز بر این نظریه هستم که این موضوع به طرز جالبی دارای جذابیت خاصی است.
پروژه به این صورت بوده است که شما می‌توانید این کیبوردهای نوری را در هر سطح صافی داشته باشید.
متاسفانه، وقتی آن را مورد تست قرار دادیم، در کل زمان نصب با این پیغام رو به رو شدیم "سرویس‌های دستگاه قابل استفاده نمی‌باشند لطفا سرویس دیگری را انتخاب کنید."
نمره منفی این دستگاه فقط برای این مشکل نبود، مسئله دیگر این که این محصول از ادیتورهای CNET امتیاز 9/4 را دریافت کرده بود. همه این مسائل دست به دست هم دادند تا این محصول نمره ده را در لیست ما به خود اختصاص دهد.

نویسنده : انیس حسینی

18 مهر 1384 0:0



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد