مدیر عامل پرشین بلاگ : وبلاگ نویس عضو حرفه ای جامعه مجازی است

مهدی بوترابی اظهار داشت : یک وبلاگ نویس، عضو حرفه ای جامعه مجازی می باشد بخصوص اگر او، وب گرد نیز باشد و در این زمینه درجه و مدال افتخار هم کسب کرده باشد.

به گزارش ستاد خبری اولین همایش و جشنواره توسعه جامعه مجازی ایران، مهدی بوترابی با بیان این مطلب افزود : تاثیر وبلاگها عمیق تر از روزنامه ها در جامعه مجازی امروزی بوده است، چرا که روزنامه نگاری حداکثر کاری که در جامعه رسانه ای انجام داده، ایجاد عده ای مخاطب خاص بوده است که مخاطبانش به 3 میلیون نفر می رسد.
وی اظهار داشت : در جامعه مجاری، طبق آمار رسمی حدود 11 میلیون ایرانی حضور دارند که مهمترین سهم از آن بلاگرها و وبگردهاست. بنابراین، وبلاگ رسانه ای جدید است که در آن وبلاگ نویسها، تولید محتوا و ارتباط برقرار می کنند.
وی با بیان این مطلب که وبلاگ ها بیشتر نقش تسهیل کننده و رفع موانع در جامعه مجازی داشته اند گفت : وبلاگ نویسی در جامعه مجازی در اثر یک ضرورت اجتماعی بوجود آمده است و جامعه نیز آنرا پذیرفته است و اکنون مهمترین بخش از جامعه مجازی را بلاگرها یا وب گردها تشکیل می دهند.
مدیر عامل گروه سایتهای پرشین بلاگ، تصریح کرد : جامعه مجازی، مهمترین مراحل تکامل خودش را با وبلاگ نویسی تجربه کرد. زمانی بود که صحبت کردن از جامعه مجازی ساده و راحت نبود. بوترابی در ادامه افزود: در حال حاضر، بشر نوعی زندگی مجازی را تجربه می کند که مهمترین بخش آن تجربه های تعقلی، اندیشه ای و احساسی است که در محیط وب از طریق ارتباط چت، چت رومها و همین بحث وبلاگ نویسی مطرح شده است.
وی با بیان این مطلب که با ظهور وبلاگها ارتباطات بسیار انسانی تر شده است، افزود: شما در وبلاگ با هویت واقعی و فکری شخص آشنا می شوید در حالی که قبلا حداکثر این بود که اطلاعات شناسنامه ای بین طرفین رد و بدل می شد. همانطور که در چت با ارتباطات کلیشه ای روبرو بودیم.
وی در رابطه با تأثیرات وبلاگ ها در جامعه مجازی اظهار داشت: وبلاگها باعث ایجاد جهش شده اند. تا قبل از وبلاگها، محیط خیلی روشن و شفاف نبود، اما با حضور وبلاگها، وبلاگ نویسها نیز در تولید محتوا نقش مهمی بر عهده گرفتند و جذابیت و تنوع محتوای تولیدی، متقابلا ورود افراد به دنیای مجازی را تشویق کرد.
بوترابی با مطلوب توصیف کردن ارزش وبلاگ های عامیانه نویس، گفت : از آنجا که وبلاگ به انسان، فرد و شخص ارتباط دارد و از آنجا که معمولا ما ضعف فعالیت های گروهی و جمعی داریم، وبلاگ های تخصصی که نیازمند روح جمعی و همکاری گروهی می باشند،کمتر موفق بوده ایم.
وی افزود: وبلاگهای عمومی ارزش فوق العاده ای دارند و رشد دانش و اندیشه و احساس را در نویسنده و مخاطب به همراه دارد و برآیند این امر یک تحول اجتماعی است.
مدیر عامل پرشین بلاگ با بیان این مطلب که جامعه مجازی خیلی جلوتر از درک ما در حال حرکت است، افزود: در پرشین بلاگ روزانه 500 تا 600 بلاگر جدید عضو می شوند و حدود 670 هزار بلاگر نیز عضو هستند که این امر پرشین بلاگ را به عنوان بزرگترین جامعه مجازی اینترنتی ایرانیان مطرح کرده است.
بوترابی معتقد است کهطراحی نقشه جامعه مجازی می تواند به کسانیکه تازه وارد این دنیا شده اند، کمک کرده تا براساس نقشه، راه خود را پیدا کنند.
بوترابی، در ادامه گفت : اصحاب رسانه اولین گروهی بودند که وبلاگ نویس شدند و بطور طبیعی ذهنیت بلاگرهای نخستین را شکل دادند. وبلاگنویسی فارسی بعنوان یک روند با تاسیس پرشین بلاگ آغاز شد و اکنون در پنجمین سال فعالیت آن، شاهد حضور مردم به معنای واقعی کلمه در میان بلاگرها و وبگردها هستیم.
وی با بیان این مطلب که وبلاگ فارسی با پرشین بلاگ به یک پدیده تبدیل شد. افزود: می توان گفت پرشین بلاگ یک انقلاب در عرصه وبلاگ نویسی بوده است، چرا که تا قبل از آن، وبلاگ در اختیار نخبه های ویژه بود اما پرشین بلاگ امکان عمومی شدن برای همه را فراهم کرده است.
وی در ادامه، تقسیم بندی جریانات اخیر محیط وب این چنین برشمرد :"
1- سایتهای حوزه های خبری و رسانه ای،
2- سایتهای که تولید محتوا می کنند، مانند بلاگ سرویس ها و گروههای مجازی و دیگر سایتهای تولید کننده محتوای صوتی و تصویری و متنی دیگر.
3- سایتهایی که سرویس های جانبی ارائه میدهند مثل نظر سنجی ها و سیستم های آماری. یا سایتهای ارائه دهنده امکانات ارتباطی مانند چت روم ها.
4- آخرین دسته سایتهای تجاری هستند. همه اینها را در جامعه مجازی در کنار هم داریم.
مدیر عامل مجموعه سایتهای پرشین بلاگ در پایان،وب گردها را مشتری اساسی وبلاگ ها عنوان کرد و گفت : وبلاگ، یک موجود دو وجهی است که رابطه ای بین وبلاگ نویسی و وبگرد برقرار کرده است. بنابراین یک وبلاگ نویس، عضو حرفه ای جامعه مجازی است. بخصوص اگر وب گرد نیز باشد چرا که در آن صورت، مستعد هر گونه نقش بازی کردن در جامعه مجازی است یعنی یک شهروند تمام عیار جامعه مجازی خوانده می شود.


نظرات 1 + ارسال نظر
امیر جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:30 ب.ظ http://amir-perspolisi.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری مطالب خوبی هم توشه
اگه دوست داشتی یه سری به منم بزن
امیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد