درباره تکنولوژی i-mode

تکنولوژی i-mode که یک سرویس محبوب موبایل در بسیاری از کشورهای دنیا محسوب می شود، اخیرا در کشورهای شرق آسیا و اروپا نفوذ بیشتری پیدا کرده و بسیاری از اپراتورها در حال راه اندازی و تشویق کاربران به استفاده از آن هستند. i-mode عملا یک سرویس بی سیم اینترنت جهت گوشی های موبایل است و امکانات جذابی را در مقایسه با سایر سرویسهای مشابه در اختیار می گذارد.

این سرویس ابتدا در سال 1999 در ژاپن راه اندازی شد و هم اکنون 45 میلیون مشترک i-mode در ژاپن وجود دارند. یک نفر ساکن توکیو، با استفاده از i-mode بسیاری از سرویسهای یک زندگی مدرن را در دستان خود دارد. به عنوان مثال شما بدنبال یاک رستوران غذاهای دریایی در اطراف محل کار خود هستید. با استفاده از i-mode به راحتی می توانید به دنبال رستورانهایی که در فاصله کمتر از 500 متری شما هستند بگردید و یک میز رزرو کنید. حتی می توانید بلیط هواپیما و یا عضویت در یک باشگاه ورزشی را از طریق i-mode انجام دهید و یا کارهای بانکی خود را کنترل کنید.

برای استفاده از i-mode هم اپراتور شما و هم گوشی شما باید این سرویس را پشتیبانی کنند. دو نمونه گوشی که این سرویس را پشتیبانی می کنند عبارتند از Samsung 410i و NEC 411i . هم اکنون بیش از 90 هزار سایت i-mode راه اندازی شده که سرویسهای متنوعی را در اختیار کاربران موبایل می گذارند.

مهم ترین جذابیت i-mode، استفاده بسیار آسان و ساده حتی برای کاربران غیر آشنا با سیستم موبایل است. روی گوشی شما، یک دکمه i-mode وجود دارد که با فشردن آن، به راحتی سرویس i-mode فعال می شود و هیچ نیازی به تنظیم IP و یا سایر تنظیمات شبکه نیست.

سایتهایی که جهت i-mode طراحی شده اند، خواص ویژه ای دارند که به کاربران اجازه دسترسی به سرویسها در سریعترین زمان ممکن را می دهند. اگر دقت کرده باشید، حتی بر روی اینترنت، شما برای بعضی از سرویسها، باید مدتی صبر کنید، تا تمامی اطلاعات ابتدا Download و بعد نمایش داده شوند. ولی در i-mode اطلاعات به طریقی طبقه بندی شده اند که بر حسب اولیت سرویس دهی، به محض دریافت در اختیار کاربر قرار می گیرند و کاربر نیاز به منتظر ماندن برای load شدن تمامی اطلاعات ندارد.

این خاصیت باعث محبوبیت i-mode در بین سایر سرویسهای موبایل شده و ضمنا چون i-mode تنظیمات شبکه و اشتراک مجزا برای هر اپراتور را نیاز ندارد، شما با عضویت در یک اپراتور و سفر کردن به سایر کشورها، همچنان به سرویسهای اینترنت دسترسی دارید و نیاز به تنظیم مجدد در کشور مقصد نیست.
نویسنده: علیرضا کاشیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد