BPR :مفاهیم BPR برای تجارت الکترونیک

اینترنت موجب توسعه ی ارتباطات پیشرفته در همه جا، دسترسی در هر لحظه و ابزاری ساده از طریق مرورگرهای WEB گردید. سازمان ها سنتی با به کارگیری روش های نو و ابتکاری پا به عرصه ی تجارت الکترونیکی گذاشتند تا از تمام مزایا و قابلیت های اینترنت استفاده کنند. شرکت ها از طریق اینترنت فورا با مشتری ها، فروشنده ها و شرکای خود تماس برقرار می کنند. اینترنت موجب تغییر حرکت اطلاعات در سازمان ها، تغییر نحوه ی تبادل اطلاعات تجاری و ارتباطات گردیده است. این شرایط جدید موجب ایجاد ارزش های جدید در صحنه های اقتصادی و اجتماعی گردید. BPR برای تجارت الکترونیکی نقش بیشتری نسبت به توانمندی های وب دارد.BPR شامل طراحی مجدد فرآیندها در سرتاسر حلقه های ارتباطات درون سازمانی و بین سازمانی است.

اینترنت موجب توسعه ی ارتباطات پیشرفته در همه جا، دسترسی در هر لحظه و ابزاری ساده از طریق مرورگرهای WEB گردید. سازمان ها سنتی با به کارگیری روش های نو و ابتکاری پا به عرصه ی تجارت الکترونیکی گذاشتند تا از تمام مزایا و قابلیت های اینترنت استفاده کنند. شرکت ها از طریق اینترنت فورا با مشتری ها، فروشنده ها و شرکای خود تماس برقرار می کنند. اینترنت موجب تغییر حرکت اطلاعات در سازمان ها، تغییر نحوه ی تبادل اطلاعات تجاری و ارتباطات گردیده است. این شرایط جدید موجب ایجاد ارزش های جدید در صحنه های اقتصادی و اجتماعی گردید. BPR برای تجارت الکترونیکی نقش بیشتری نسبت به توانمندی های وب دارد.BPR شامل طراحی مجدد فرآیندها در سرتاسر حلقه های ارتباطات درون سازمانی و بین سازمانی است. این سازمان چه در ابتدای زنجیر ارتباطات باشد( مانند سفارشات، مدیریت انبارداری و تولید) و چه در انتهای این حلقه( مانندفروش، بازاریابی و خدمات مشتری) باید به یکدیگر متصل شوند. وقتی سازمان ها بتوانند اطلاعات را به موقع و در هر لحظه به راحتی مبادله کنند، کارها در یک شبکه ی ارتباطی بین سازمان ها از قبیلSCM(Supply Chain Management)  بهتر انجام می گیرد.

BPR در تجارت الکترونیکی شامل فکر نو و طراحی مجدد فرآیند های سازمانی در سطح یک سازمان و سطح ارتباطات زنجیره ای سازمان ها، معروف به مدیریت حلقه ی تامین(SCM)، برای بهره برداری بیشتر از مزایای ازتباطی اینترنت و راه های جدید ایجاد ارزش، می باشد؛ برای مثال، چگونه یک مشتری در یک ارتباط زنجیره ای بین سازمان ها از طریق اینترنت اقدام به خرید یک دستگاه رایانه می کند؟ مشتری سفارش خود را از طریق وب به یک فروشنده رایانه می دهد . سفارش به صورت الکترونیکی به دست فروشنده می رسد. سیستم سفارش فروشنده به صورت خودکار سفارش جدیدی را بر مبنای مشخصات سفارش مشتری تهیه و از طریق شبکه ی اینترنت به سازنده ی دستگاه ارسال می دارد. شرکت سازنده یا مونتاژ کننده، سفارش را دریافت و قطعات مورد نیاز برای تولید دستگاه را در انبار خود بررسی می کند. قطعاتی که در انبار موجود نیست به صورت خودکار از فروشنده ها تقاضا می شود. پس از تکمیل کار ساخت رایانه ی سفارش شده، آن دستگاه بسته بندی شده و برای فروشنده ای که در ابتدای حلقه ی تامین، سفارش را از مشتری دریافت کرد ارسال می گردد. یا این که دستگاه رایانه مستقیما از مونتاژ کننده به مشتری نهایی( مصرف کننده) ارسال می شود. جالب این که اطلاعات تمام این فرآیندها هر لحظه در اختیار مشتری قرار می گیرد. علاوه بر این، اطلاعات مشتری به سازمان نیز ارسال شده است تا نظر و سلیقه ی مشتری مستقیما در طراحی دستگاه مد نظر واقع شود. از این رو قواعد کاری سازمان ها تغییر می کند؛ انجام سفارش، فروش و فرآیندهای کاری نیز برای تجارت الکترونیکی و بهره وری بیشتراز ارتباطات زنجیره ای سازمان ها طراحی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد