مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

داشتن ویترینی قابل رویت در سرتاسر ایران و کشورهای منطقه
 
داشتن بازدید کنندگان بسیار (شرکتها، ادارات، موسسات، بنگاههای تجاری، متخصصان، دانشجویان و ...)

وسعت نامحدود فروشگاههای اینترنتی

در فروشگاههای سنتی به علت کمبود جا، امکان نگهداری تمامی محصولات بر اساس تنوع، اندازه، ترکیبات و ... وجود ندارد که این مسئله در فروشگاه اینترنتی کاملاٌ حل شده است یعنی به دلیل عدم محدودیت در فضا، فروشنده می تواند سبد محصولات تولیدی خود را به متنوع ترین شکل ممکن به همراه توضیحات کامل و بیان برتری های کیفی و فنی به زبان ساده و با درج قیمت ها و عکس های زیبا در معرض دید مشتریان قرار دهد.


نداشتن محدودیت زمانی

فعالیت فروشگاههای سنتی محدود به ساعات و روزهای غیر تعطیل می باشد اما فروشگاههای اینترنتی مطلقاٌ چنین محدودیتی نداشته و در تمامی ساعات شبانه روز و تمامی روزهای سال در دسترس عموم بازدید کنندگان قرار دارد.


کاهش هزینه های جانبی وسود آوری بیشتر

در فروش مستقیم محصولات به مشتریان در فروشگاه اینترنتی، هزینه هایی از قبیل کارمزد، خواب سرمایه و سایر هزینه های جانبی کاهش یافته و بنابراین سود بیشتری عاید فروشنده می شود.


پرداخت اینترنتی

پرداخت اینترنتی عبارت است از پرداخت توسط کارتهای پرداخت یا اعتباری، کسر از موجودی خریدار و واریز به حساب فروشنده. تمامی مراحل فوق بصورت اینترنتی انجام می پذیرد.


به چه طریق می توانید مشتریان خود را راضی کنید؟

فروشنده می تواند با اختصاص بخش ناچیزی از سود حاصله در هر فروش آنلاین، قیمت محصول خود را کاهش دهد تا مشتری بیشتری را جلب نماید.


فروشنده می تواند قیمت محصول را ثابت نگه داشته و در عوض از سود حاصله هدایای زیبایی را از قبیل ملزومات جانبی کالای به فروش رفته خود، کالاهای کوچک تر و ارزان قیمت تر و یا کالای مورد علاقه کودکان و یا هدایای تبلیغاتی را به همراه محصولات خود برای مشتری ارسال نماید.


فروشنده با پرداخت هزینه ناچیز حمل کالا به محل مورد نظر مشتری، رضایت بیشتر آنان را فراهم و کالای خود را در بازار و در مقایسه با محصولات مشابه، رقابتی تر می نماید.


همچنین فروشنده با استفاده از امکانات سایت واسطه می تواند خدمات ثبت نام آنلاین مشتریان برای پر کردن برگ گارانتی و حتی قسمی از خدمات مشتریان خود را انجام داده و رضایت هر چه بیشتر آنان را تامین نماید.

مزایای خرید از فروشگاههای اینترنتی برای خریداران

عدم برخورد به ترافیک
نبودن آلودگی هوا
 عدم نیاز به رفتن به داخل طرح ترافیک
یافتن کالاها با قیمت پایینتر نسبت به فروشگاههای سنتی
قابلیت مقایسه قیمتها و مشخصات کالاها در کمترین زمان
امکان خرید در آرامش منزل
امکان خرید در هر ساعت از شبانه روز
عدم مشکل حمل و نقل کالای خریداری شده
تحویل کالای خریداری شده درب منزل

بیمه بودن کالای خریداری شده

مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

حل مشکل حمل و نقل

در حال حاضر (VTE) در حال مذاکره با شرکت پست، پیک بادپا، پست 193 و چندین شرکت فعال حمل و نقل خصوصی، در خصوص واگذاری حمل کالا به آنان می باشد. به این ترتیب بزودی این امکان فراهم خواهد شد تا شرکت حمل طرف قرارداد با (VTE)، کالا را از محل فروشگاه سنتی و یا انبار گرفته و به مشتری تحویل نماید.

 
بیمه

بر اساس مذاکرات در حال انجام با چند شرکت بیمه، کلیه کالاهای به فروش رفته از طریق فروشگاه اینترنتی، مشمول بیمه خواهند بود تا هیچگونه خسارتی متوجه فروشنده و خریدار نگردد.

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهمان سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:28 ب.ظ

با سلام
مطالبی که گفتید به صورت تئوری بسیار منطقی به نظر می رسند ولی همانطور که شما به علت عدم استقبال و یا نظردهی دیگر مطلبی را وارد ننموده اید فروشگاههای اینترنتی نیز به همین علت نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
این مطالب فقط تئوری هستند به هیچ عنوان در عمل از آنها استقبالی نمی شود
مردم ترجیح می دهند شلوغی- آلودگی و سختی را تحمل کنند ولی کالاهای خود را از فروشگاههای اینترنتی خریداری نکنند.
من خود دارای یک فروشگاه اینترنتی هستم و با توجه به تمام تخفیفها- ارسالهای رایگان و تبلیغات گسترده در اینترنت و هدایای اینترنتی در فضای فیزیکی ولی میزان فروشم درحد صفر بوده. با وجود اینکه کتاب و سی دی های بسیار ژرفروش را عرضه نموده ایم
موفق باشید و اطلاعات واقعی را به مردم منتقل کنید
من هم قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و صرف هزینه های بسیار مثل شما فکر می کردم

این نکته را درابتدا بگم که عدم نوشتن جدید به خاطر فصل امتحانات پایان ترم می باشد .....اما در مورد تجربه ی شما باید بگم که این امر طببیعی و تا زمانی که این فرهنگ در مردم ایجاد نشه ایجاد فروشگاه الکترونیکی با ریسک همراهه برای همین باید این بستر ایجاد بشه.... خرید الکترونیکی ه فرهنگ کشورها هم بستگی داره و حتی به جنس فروخته شده.... مثلا در فرانسه از خرید الکترونیکی استقبال نمی شه چون مردم اون جا دوست دارند که هنگام خرید چونه بزنند.... و هین طور فروش جنسی مثل مبل با شکست مواجه می شه چون به پارامتر راحتی یک مبل هنگام خرید توجه زیادی می شه و این پارامتر به صورت فیزیکی قابل تجربه است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد